Meldpunt jeugd, werk en zorg voor bemiddeling bij vragen en klachten


home

De medewerkers van de gemeente Hengelo doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat inwoners daar ontevreden over zijn. Want werken bij de gemeente is mensenwerk. Helemaal als het gaat om de zaken als jeugdhulp, ondersteuning bij het vinden van een baan en
inkomen en de zorg en ondersteuning thuis (de Wmo). Bent u het niet eens met de werkwijze van de gemeente of hebt u daar vragen over? Dan is het belangrijk om dit te melden. Alleen dan kunnen we proberen om tot een oplossing te komen. De gemeente Hengelo heeft hiervoor het Meldpunt jeugd, werk
en zorg ingesteld. Het is een extra mogelijkheid naast de formele bezwaarprocedures.

U bent het niet eens met de gemeente Hengelo. Wat kunt u doen?

Uiteraard heeft de gemeente Hengelo formele klachtenprocedures en kunt u bezwaar maken tegen besluiten die op u van toepassing zijn.

Bemiddeling

Maar het kan ook zijn dat u een meningsverschil hebt met een medewerker van de gemeente en u komt daar onderling niet uit. Of u verwondert zich over een bepaalde situatie en vraagt zich af of dat niet anders of beter kan. In deze gevallen kunt u contact opnemen met het Meldpunt. Het Meldpunt
probeert te bemiddelen, zodat er een oplossing komt, waar u en de gemeente bij gebaat zijn. Dat kan telefonisch, persoonlijk of digitaal.

Hoe werkt het Meldpunt?

Een medewerker van het Meldpunt neemt na uw melding contact op met u en de betreffende medewerker. Samen probeert u dan tot een goede oplossing te komen. Een oplossing waar u en de gemeente bij gebaat zijn. Aan de bemiddeling zijn geen kosten verbonden en u verliest er geen rechten mee. Het is
een extra mogelijkheid naast de formele bezwaarprocedures.

Contactgegevens

Bezoekadres: Meldpunt jeugd, werk en zorg - Publieksplein stadhuis
Telefoon: (074) 245 9693
Digitaal: op www.hengelo.nl/meldpunt vindt u meer informatie. Daar vindt u ook een digitaal reactieformulier.