Aegon start proef met beeldexpertise


03 februari 2015 , Schadeherstel

Aegon is op 2 februari 2015 een proef van zes weken gestart waarbij klanten hun eigen schade live in beeld brengen. Daarbij wordt ook gekeken of dit voor autoschades van nut kan zijn.

Dat maakt Aegon bekend in een nieuwsbericht op zijn website. Met deze nieuwe vorm van schade-expertise verwacht Aegon de doorloopsnelheid van een eenvoudige schadeafhandeling aanzienlijk te kunnen verbeteren. Schade-experts nemen via hun laptop contact op met de klant of de schadehersteller
die via zijn smartphone, tablet of laptop de schade laat zien.

"Het werkt natuurlijk niet bij uitgebreide en complexe schades", aldus een woordvoerder, "en de uitslag van de proef zou ook heel goed kunnen zijn dat het ueberhaupt niet werkt, maar daarom is het ook een proef."

Besparing
Een van de motieven om met de proef te starten is kostenbesparing. "Natuurlijk, als je hiermee kunt voorkomen dat een schade-expert naar een locatie toe moet, dan bespaart dat uren en dus geld. En als er toch een schade-expert aan te pas moet komen, is het plezierig om daarvoor een geschikt
tijdstip te kunnen afspreken", aldus de woordvoerder.