Gemeente Huizen gaat live met JOIN Klantcontact


donderdag 5 februari 2015

De gemeente Huizen is afgelopen maandag live gegaan met JOIN Klantcontact, het klantcontactsysteem van Decos. Huizen is daarmee de eerste Nederlandse gemeente die met JOIN klantcontact, de opvolger van Decos KCS, werkt. Met het nieuwe systeem verbetert de gemeente zowel de dienstverlening als
het zaakgericht werken. Beiden zijn belangrijke speerpunten voor de gemeente Huizen de komende jaren.

JOIN Klantcontact gebruikt de gemeente Huizen vooral in het Telefonisch Informatie Centrum (TIC), de afdeling die al het binnenkomende telefonische verkeer afhandelt. Alle klantcontacten voeren de TIC-medewerkers in JOIN klantcontact in. Daarna krijgt de behandelend ambtenaar automatisch
bericht. De afhandeling daarvan gebeurt in JOIN Klantcontact.

300 medewerkers

Daarnaast verbetert Huizen met JOIN klantcontact ook de ondersteuning van medewerkers in het contactcentrum. "Vooral het zoeken in JOIN Klantcontact is erg prettig en is door onze collega's erg goed ontvangen", zegt Ron Jansen, cooerdinator IDV gemeente Huizen. "In een zoekbalk krijg je heel
snel informatie op basis van diverse informatiebronnen. Bovendien is nu inzichtelijk hoeveel klantcontact er is geweest, waar inwoners vragen over hebben en of inwoners ueberhaupt teruggebeld worden. Erg nuttige informatie die we terug kunnen koppelen aan het management."

Zo'n 300 medewerkers in de gemeente gaan met JOIN klantcontact te maken krijgen. In de nabije toekomst wil de gemeente Huizen het systeem ook koppelen met de telefooncentrale en aanwezigheid van medewerkers, zodat er direct doorverbonden kan worden en inzichtelijk is wie belt en welke
ambtenaren precies beschikbaar zijn. Die laatste functie is vooral belangrijk, omdat de gemeente op termijn het nieuwe werken in wil voeren.

Quotes

"Vooral het zoeken in JOIN Klantcontact is erg prettig en is door onze collega's erg goed ontvangen", zegt Ron Jansen, cooerdinator IDV gemeente Huizen. "In een zoekbalk krijg je heel snel informatie op basis van diverse informatiebronnen. Bovendien is nu inzichtelijk hoeveel klantcontact er
is geweest, waar inwoners vragen over hebben en of inwoners ueberhaupt teruggebeld worden. Erg nuttige informatie die we terug kunnen koppelen aan het management."

Over Decos

Decos is een innovatiehuis met een focus op het verbeteren van productiviteit en het bouwen aan een duurzame samenleving. Met haar technologie en visie haalt Decos de toekomst naar het nu en stelt zij organisaties in staat te transformeren in het bedrijf van morgen. Decos is het eerste bedrijf
in Nederland dat honderd procent papierloos werken heeft doorgevoerd en ontwikkelt onder andere ook producten die klanten in staat stellen het gebruik van papier te reduceren. Oplossingen van Decos richten zich op digitaal vergaderen, document- en informatiemanagement, real-time samenwerking
en mobiliteit.

Meer informatie: www.decos.com



Foto

Download Foto