Herman den Blijker boegbeeld voor bonen van HAK

Bonen centraal in nieuwe campagne

Groentefabrikant HAK presenteert Herman den Blijker als boegbeeld van de nieuwe reclamecampagne die vanaf 18 februari op TV van start gaat. Deze campagne zal geheel in het teken staan van de bonen van HAK.

Herman den Blijker is erg enthousiast om voor HAK aan de slag te gaan. "HAK is een oer-Hollands merk en geliefd bij heel Nederland. Het is eenvoudig, puur en eerlijk eten, vaak van dichtbij. Dat past bij mij". De Rotterdamse top chef is erg enthousiast over bonen: "Bonen zijn eigenlijk heel

bijzonder. Je zou kunnen zeggen dat het net groenten, granen en vlees in een zijn, een veelzijdige krachthap verpakt in een dun schilletje. Je kunt met bonen in de keuken echt je lol op, want er is veel variatie mogelijk".

Marketing directeur Nicole Freid van HAK: "Onze doelgroep is heel positief over Herman: hij is de meest bekende kok van Nederland, hij is zichzelf, nuchter en - niet onbelangrijk - hij is lekker Hollands. Naast het feit dat hij een autoriteit is op het gebied van koken staat hij ook voor

eerlijk en lekker eten. Dat alles past goed bij HAK en dat is ook de reden dat we voor hem gekozen hebben."

Van Nederlandse gezinnen is algemeen bekend dat ze elke week terugvallen op dezelfde gerechten. Daarvan zijn er nog altijd drie maaltijden met aardappelen, groenten en vlees, een keer pasta, een keer pizza, patat of pannenkoeken, een keer een rijstmaaltijd en een keer soep of salade. Toch

wijzigt de consument langzaamaan zijn eetpatroon. Van zwaar eten met veel vlees gaat hij langzaam over op minder vlees, minder dierlijke eiwitten en minder koolhydraten. Bonen gaan de komende jaren een grote rol spelen in dit eetpatroon, niet alleen omdat ze rijk zijn aan plantaardige eiwitten

en goede koolhydraten, maar vooral ook omdat bonen heel lekker zijn.

Aansluiten op het vaste weekmenu

Freid vervolgt: "De consument gaat niet vanzelf steeds meer bonen eten. De trend is er wel en die zal nog veel groter worden, maar veel mensen worstelen nog met hoe je bonen lekker klaar kunt maken. HAK wil de consument op een eenvoudige manier een handje helpen door aan te sluiten op het

vaste weekmenu. Het is moeilijk om een compleet gerecht uit dat menu te vervangen. We laten daarom zien dat je je menu niet hoeft te veranderen, maar dat je je bestaande maaltijden rijker, voedzamer en gevarieerder kunt maken met bonen erbij. Want waarom niet een keer witte bonen door een

salade of je wekelijkse spaghetti verrijken met bonen. Je kunt er werkelijk alle kanten mee uit!"

Introductie HAK Bonenmixen

Ter gelegenheid van de nieuwe campagne introduceerde HAK drie nieuwe bonenmixen. Herman den Blijker is daarmee enthousiast aan de slag gegaan in zijn keuken en daarvan kan iedereen het resultaat binnenkort zien en proeven.

HAK startte in september 2013 met de 'Lekker Hollands' campagne. Ronald Koeman trapte de campagne af en bereidde rode kool op het land, Ilse DeLange zette in 2014 de appelmoes van HAK in al zijn variaties in de spotlights. In 2015 zal HAK, samen met Herman den Blijker, overheerlijke maaltijden

en variatietips op bestaande gerechten delen door het toevoegen van de bonen van HAK.

[Einde bericht]

Fotobijschrift: Herman den Blijker is het nieuwe boegbeeld van de nieuwe reclamecampagne van groentefabrikant HAK. De commercial gaat vanaf 18 februari op TV van start. Deze campagne zal geheel in het teken staan van de bonen van HAK.