Level 3 voegt nieuw Distributed Denial of Service (DDoS)-mitigatieaanbod met circa 4,5 Tbps aan capaciteit voor verdediging tegen aanvallen toe aan portfolio met wereldwijde beveiligingsdiensten

Gebruikt internationale informatie over bedreigingen ter bescherming van klanten tegen zich ontwikkelende cyberdreigingen

BROOMFIELD, Colorado, 13 februari 2015 /PRNewswire/ -- Nu het wereldwijd steeds belangrijker wordt om veilig te kunnen internetten, versterkt Level 3 Communications, Inc. [http://www.level3.com/] haar portfolio voor beheerde beveiliging met een nieuwe tool voor bedrijven die hun belangrijke

data en systemen willen beschermen: de Level 3 DDoS Mitigation Service. De gedifferentieerde service biedt bescherming dichter bij de grens van het netwerk, waardoor klanten tijd en geld kunnen besparen wanneer dat echt belangrijk is: als een aanval plaatsvindt.

"Level 3 blijft luisteren naar klanten, om hen te helpen hun bedrijf veilig te laten groeien en oplossingen te bieden die bijdragen aan het efficient oplossen van de uitdagingen waarmee ze vandaag de dag geconfronteerd worden," aldus Anthony Christie, Chief Marketing Officer bij Level 3. "Deze

aankondiging onderstreept niet alleen onze betrokkenheid bij de klant, maar ook ons vermogen om de manier waarop bedrijven denken over beveiliging te veranderen, door hen een extra beschermingsniveau te bieden."

Level 3's uitgebreide netwerk voorziet in een uitgebreide verkeerszichtbaarheid van aanvallen. Dit, in combinatie met het vermogen van de service om te werken op netwerken van zowel Level 3 als die van derden, biedt voor klanten een duidelijke onderscheidende factor op de markt. De enorme

zichtbaarheid is afkomstig van het Content Delivery Network (CDN) en de IP- en Domain Name System (DNS)-netwerken. De toevoeging van de risicoanalysemogelijkheden en beheerde beveiligingsdiensten van Level 3 stellen het bedrijf in staat om ondernemingen te helpen bij het opbouwen van een

sterke beveiligingshouding in de omgang met hedendaagse complexe risico's.

"Gedurende mijn jaren in de wereld van cyberveiligheid heb ik nog nooit zo'n versneld en geavanceerd landschap vol ICT-risico's gezien - en de aanvallen zullen alleen maar blijven toenemen in frequentie, omvang en complexiteit," aldus Chris Richter, Senior Vice President van Managed Security

Services bij Level 3. "Level 3 heeft haar wereldwijde netwerkinfrastructuur en beheerde beveiligingsdiensten geoptimaliseerd met toonaangevende detectie- en mitigatietechnologieen, om haar klanten te voorzien van een echt geavanceerd verdedigingsniveau tegen deze evoluerende exploits."

Evoluerende ICT-risico'smaken oplossingen met meerdere lagen noodzakelijk

Volgens het Radware Global Application & Network Security Report van 2014 was 51 procent van de gerapporteerde DDoS-aanvallen gericht op het netwerk en 49 procent op applicaties. Een meerlagige benadering - beginnend bij het netwerk - laat bedrijven hun kritische informatie beschermen tegen

beide type aanvallen. Doordat zijbeschikt over zowel netwerkcontroles als scrubbing centers, kan Level 3 kwaadaardige aanvallen voorspellen en detecteren, klanten waarschuwen en verkeer snel doorsturen om hun belangrijke data-infrastructuren te verdedigen.

De kern van de dienst van Level 3 maakt gebruik van een enorme DDoS-innamecapaciteit, 4,5 terabits per seconde, om het verkeer van de klant te bewaken en besmette datapakketten door te sturen naar een van Level 3's wereldwijd gevestigde scrubbing centers, voordat ze worden teruggezonden via

een eigen verbinding of het openbare internet.

"Een integrale beveiligingsaanpak is een logische volgende stap in DDoS-bescherming. Het toepassen van geavanceerde analyses op rijke, flow-based beveiligingsdata om traditionele beveiligingsdata te verbeteren maakt het mogelijk voor nieuwe functionaliteiten om niet alleen aanvallen te

blokkeren, maar ook om ze te voorspellen," volgens Frank Dickson, een Research Director bij Frost & Sullivan. "Met haar wereldwijde netwerkbereik en zichtbaarheid bevindt Level 3 zich in een goede positie om te profiteren van gegevensanalyse voor het verbeteren van de effectiviteit van de

technieken van DDoS-detectie en -mitigatie."

DDoS-mitigatie met uitgebreide verkeerszichtbaarheid voor aanvallen

De wereldwijde service zorgt voor een verbeterde netwerkroutering, snelheidsbeperking en IP-filtering, naast een netwerkgebaseerde scrubbing-oplossing voor detectie en mitigatie. Bovendien profiteren bedrijven van informatie over risico's door Level 3's Security Operations Center (SOC).

Bijkomende voordelen zijn:

-- Verbeterde prestaties - De garantie dat de website, belangrijke

applicaties en infrastructuur veilig en beschikbaar blijven

-- Grotere veiligheid - Verdediging tegen een breed scala van aanvallen

varierend in soorten en maten, van de lagen 3 t/m 7

-- Lagere kosten - Minimalisering van investeringen vooraf, met meerdere

beschermingsopties voor elk IT-budget

-- Wereldwijde en schaalbare dekking - Ondersteuning van flexibele en

groeiende netwerken op locaties over de hele wereld met wereldwijde

scrubbing centers, niet alleen in Noord-Amerika

Ga voor meer informatie over Level 3's geavanceerde netwerk- en beveiligingsaanbod naar www.level3.com. [http://www.level3.com/]

Over Level 3 Communications

Level 3 Communications bouwt, beheert en onderhoudt een internationaal communicatienetwerk waarmee managed solutions worden aangeboden aan grote ondernemingen, service providers en overheden. Als Fortune-500-bedrijf en wereldwijde internetprovider bieden we infrastructuur- en

datacenteroplossingen op glasvezelbasis, zoals IP-telefonie en datacommunicatie, wide-area netwerkdiensten, video- en contentdistributie, beveiligingsoplossingen en cloudtoepassingen. Level 3 verbindt meer dan 500 markten in ruim 60 landen door middel van eigen glasvezelnetwerken op zes

continenten en door middel van een uitgebreid netwerk van zeekabels. Wij nemen verantwoordelijkheid voor de betrouwbaarheid en veiligheid van onze netwerken opdat onze klanten op hun beurt succesvol kunnen zijn. Lees meer op www.level3.com [http://www.level3.com/].

Ga voor meer informatie naar www.level3.com [http://www.level3.com/] of maak kennis op Twitter [https://twitter.com/Level3], Facebook [https://www.facebook.com/#!/level3] en via LinkedIn [http://www.linkedin.com/company/level-3-communications].

(c) Level 3 Communications, LLC. Alle rechten voorbehouden. Level 3, Level 3 Communications, Level (3) en het logo van Level 3 zijn geregistreerde dienstmerken of dienstmerken van Level 3 Communications, LLC en/of een van haar partners in de Verenigde Staten en/of ander landen. Andere

dienstnamen, productnamen, bedrijfsnamen of logo's die hierin zijn opgenomen zijn handelsmerken of dienstmerken van hun respectievelijke eigenaren. Diensten van Level 3 worden geleverd door dochterondernemingen van Level 3 Communications, Inc.

Toekomstgerichte verklaring

Bepaalde uitspraken in dit persbericht zijn toekomstgericht van aard en zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en overtuigingen van het management. Deze toekomstgerichte uitspraken zijn geen garantie voor prestaties en zijn onderhevig aan een aantal onzekerheden en andere factoren, waarvan

vele buiten de controle van Level 3 liggen, waardoor de werkelijke gebeurtenissen wezenlijk kunnen verschillen van die uitgedrukt of geimpliceerd worden in deze uitspraken. Belangrijke factoren die ervoor zouden kunnen zorgen dat Level 3 haar gestelde doelen niet bereikt, omvatten, maar zijn

niet beperkt tot, het vermogen van het bedrijf om: de overname van tw telecom met succes te integreren; de risico's te beheren die samenhangen met de aanhoudende onzekerheid in de wereldeconomie; de inkomsten uit haar diensten te verhogen om haar doelstellingen voor de financiele en

operationele prestaties te realiseren; het verkeer op haar netwerk te behouden en te verhogen; effectieve ondersteuningssystemen voor het bedrijf te ontwikkelen en in stand te houden; systeem- of netwerkstoringen te verhelpen; de schending van de beveiligingsmaatregelen voor haar netwerk- en

computersystemen te voorkomen; nieuwe diensten te ontwikkelen die voldoen aan de eisen van de klanten en acceptabele marges genereren; de toekomstige uitbreiding of aanpassing van haar netwerk om concurrerend te blijven te beheren; intellectueel eigendom en eigendomsrechten te verdedigen;

aanhoudende of versnelde dalingen in de marktprijzen voor communicatiediensten te beheren; capaciteit te verkrijgen voor haar netwerk van andere providers en haar netwerk te verbinden met andere netwerken onder gunstige voorwaarden; gekwalificeerde managers en ander personeel aan te trekken en

te behouden; toekomstige overnames met succes te integreren; op effectieve wijze politieke, wettelijke, reglementaire, vreemde valuta- en andere risico's te beheren waaraan het bedrijf wordt blootgesteld door haar aanzienlijke internationale activiteiten; haar blootstelling aan voorwaardelijke

verplichtingen te beperken; en te voldoen aan alle voorwaarden van haar schuldverplichtingen. Aanvullende informatie over deze en andere belangrijke factoren vindt u in de deponeringen van Level 3 bij de Securities and Exchange Commission. De uitspraken in dit persbericht moeten worden

beoordeeld in het licht van deze belangrijke factoren. Level 3 is onder geen beding verplicht, en ontkent nadrukkelijk elke verplichting om haar toekomstgerichte uitspraken bij te werken, hetzij als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.