Stradivarius en Zanox sluiten exclusief partnerschap


dinsdag 3 maart 2015

Spaans modemerk gaat voor meer naamsbekendheid en online groei

Internationaal opererend modemerk Stradivarius heeft een exclusieve samenwerking gesloten met performance marketing netwerk Zanox. Stradivarius is onderdeel van het Spaanse modeconcern Inditex, een van de grootste fashion retail-groepen in de wereld. Het heeft vele merken in het portfolio,
waaronder Zara. Stradivarius streeft naar grote online groei en meer naamsbekendheid op de Nederlandse fashion-markt. Het verwacht hierin veel te kunnen bereiken door de gesloten samenwerking. Zanox is marktleider in de online mode-industrie en heeft een uitgebreid netwerk van fashion
publishers en bloggers.

Stradivarius is internationaal actief in de mode-industrie met een groot aanbod van in Spanje ontworpen dameskleding en accessoires. Het merk heeft nog geen fysieke winkel in Nederland, maar de collectie is wel online verkrijgbaar in een webshop. Door de samenwerking met Zanox wil het merk in
Nederland meer naamsbekendheid genereren. Ook verwacht Stradivarius grote online groei te kunnen bereiken nu het gebruik gaat maken van het performance advertising netwerk.

Online fashion is groeimarkt
Stradivarius is sinds 1999 onderdeel van het Spaanse modeconcern Inditex, een van de grootste fashion retail-groepen in de wereld, met acht merken, meer dan 6.500 winkels in 88 markten en webwinkels in 27 landen. In de grote internationale online shop van Stradivarius wordt betaalbare, trendy
kleding voor (jonge) vrouwen verkocht. De eigenzinnige stijl van Stradivarius past perfect bij de publishers in het netwerk van Zanox. Door de match te maken tussen Stradivarius en de juiste mode-publishers en -bloggers, kan het merk zich verder gaan ontwikkelen in de online mode-industrie,
een groeimarkt met veel potentieel.

Quotes

Groot netwerk van publishers
"Zanox is marktleider en expert in de online mode-industrie met een groot kwalitatief netwerk van fashion publishers en bloggers. De samenwerking met Stradivarius, onderdeel van Inditex, sluit hier dan ook perfect bij aan", aldus Lauri Koop, Managing Director van Zanox Benelux. "Stradivarius
is een mooie toevoeging aan ons bestaande internationale fashion webshop-portfolio. Ik ben ervan overtuigd dat Zanox het merk goed kan ondersteunen bij het bereiken van de doelstellingen: meer naamsbekendheid in Nederland generen en grote online groei.

Over Zanox

Zanox is gespecialiseerd in online performance advertising: een manier van adverteren waarbij de adverteerder enkel voor meetbare resultaten betaalt, namelijk sales en leads. Het advertentienetwerk is bekend geworden met affiliate marketing en werd in 2013 verkozen tot het beste affiliate
netwerk van Nederland. Naast affiliate marketing kunnen adverteerders via Zanox gebruik maken van publishers op gebieden als e-mailmarketing, display-, search-, en mobile advertising. Tevens biedt Zanox aanvullende producten als conversieoptimalisatie en kwalitatieve product datafeeds, zodat
adverteerders en publishers maximaal rendement uit het online verkeer realiseren. De missie van het netwerk is om de `consumer journey' van consumenten efficienter en plezieriger te maken. Voor Zanox en zijn partners is een aankoop hierbij altijd de eindbestemming.

Al vanaf 1999 is Zanox actief in Nederland met het in 2011 overgenomen M4N. Sinds de overname kan het bedrijf zich de Nederlandse marktleider op het gebied van online performance advertising noemen. Zanox werkt onder andere voor Zalando, De Bijenkorf, Coolblue, KPN, T-Mobile en Centraal Beheer
Achmea. Zanox maakt deel uit van de Zanox-groep, een bedrijf dat zich wereldwijd inzet voor ruim 4000 adverteerders. ZANOX.de AG is onderdeel van Axel Springer AG en het Zwitserse PubliGroupe AG met respectievelijk een aandelenverdeling van 52,5 en 47,5 procent. Meer informatie vindt u op
www.zanox.com.