Reclamebureau gaat ZZP-ers aan baan helpen

Haarlem, 3 maart 2015 - Reclamebureau Li Moon heeft zusteronderneming Pop-Up Professionals BV opgericht om ZZP-ers aan een baan te helpen. Met Pop-Up Professionals wil Li Moon zowel bedrijven als ZZP-ers een aantrekkelijk en flexibel alternatief bieden.

"Niet elk bedrijf heeft het hele jaar door vormgevers of creatieven nodig," zegt medeoprichter Alexander Nijeboer. "Bedrijven maken om die reden nu vaak gebruik van ZZP-ers, maar de wetgeving wordt strenger en bovendien is het moeilijk in te schatten voor bedrijven of je met een ZZP-er ook daadwerkelijk kwaliteit in huis haalt." Ook de ZZP-er heeft voordeel bij de constructie. Nijeboer: "Veel ZZP-ers werken noodgedwongen als zelfstandige maar zijn daarvoor helemaal niet in de wieg gelegd. We willen bedrijven flexibiliteit bieden en ZZP-ers juist uitzicht geven op een vaste baan."

Pop-Up studio's

Pop-Up Professionals heeft zich gespecialiseerd in het op projectbasis plaatsen van Pop-Up Studio's en reclame- of marketingcommunicatieprofessionals bij retailers, grote ondernemingen en mediabedrijven. Bedrijven krijgen steeds meer behoefte aan flexibel inzetbare specialisten. "Wij willen bedrijven optimale flexibiliteit bieden en volledig ontzorgen," zegt Nijeboer. "De opdrachtgevers krijgen daarbij ook de kwaliteit van professionals die wekelijks voor ons aan klanten als Action, Philips, KwikFit of Transavia werken."

Geslaagde pilot

Afgelopen jaar zette Li Moon een eerste pop-up studio op bij drogisterijketen Dirx. Doel was om met een DTP-studio op locatie de stromen print- en winkelcommunicatie efficienter te verwerken. "Het pop-up-concept werkt voor ons optimaal," zegt directeur Rik Groen van Dirx enthousiast. "Zo hebben we specialisten in huis zonder de zorgen van dagelijkse aansturing zoals werkvoorbereiding, directe personele aansturing en vervanging bij ziekte. Het werkt efficient en slagvaardig; daarnaast genereert het een enorme kostenbesparing."

Flexibele schil

Bij Pop-Up Professionals kunnen bedrijven naast compleet ingerichte en bemande pop-up studio's ook terecht voor typische reclameprofessionals, zoals vormgevers, art-directors, strategen en marketing- en communicatiedeskundigen (online & offline). "We gaan verder dan uitzenden of detacheren alleen," zegt Nijeboer, "we bieden zoals bij Dirx ook teams aan waarover wij zelf het management voeren."