T-Mobile geeft smartphoneles op lagere scholen tijdens Week van het Geld

T-Mobile geeft smartphoneles op lagere scholen tijdens Week van het Geld

Den Haag, 6 maart 2015 – Steeds meer jongeren hebben te kampen met schulden, waarbij smartphones vaak een substantieel onderdeel van uitmaken. Daarom is de Week van het Geld voor T-Mobile aanleiding om zoveel mogelijk jongere kinderen al in een vroeg stadium voor te lichten over de vraag hoe ze verstandig kunnen omgaan met hun mobieltje. Meer dan 3.500 leerlingen uit groep 7 en 8 krijgen deze week hierover les van T-Mobile medewerkers.

Onder 11- en 12-jarigen is het bezit van een smartphone inmiddels eerder regel dan uitzondering. 90% van de kinderen heeft een smartphone en zit daarmee enkele uren per dag op internet. Maar kinderen van deze leeftijd hebben meestal geen flauw benul van de kosten of andere risico’s van het gebruik. Het doel van de Week van het Geld, een initiatief van het ministerie van Financiën en partners, is om basisschoolleerlingen te leren omgaan met geld. Door kinderen al jong financieel bewust te maken, wordt de basis gelegd voor financiële zelfredzaamheid op volwassen leeftijd.

In de lessen van T-Mobile leren de schookinderen op een speelse manier wat de waarde is van hun mobiel en hun mobiele gebruik. Ook krijgen ze tips en trucs mee over hoe ze kosten in de hand kunnen houden, bijvoorbeeld door Wifi te gebruiken of niet altijd het meest recente toestel te kiezen. Directeur Corporate Communications van T-Mobile, Erwin Zijlstra: “De smartphone is verschikkelijk leuk en handig, maar er zijn ook risico’s aan verbonden. Voor veel kinderen zijn smartphones belangrijk ‘om mee te kunnen doen op het schoolplein’ en dit zorgt wel tot spanningen tussen ouders en kinderen. Dan is het belangrijk voor kinderen om al op vroege leeftijd begrip te hebben voor de kosten van de smartphone.” Directeur Grootzakelijk en Customer Operations van T-Mobile, Marieke Snoep, geeft maandag 9e maart les op OBS West in Capelle aan den IJssel. Daar wordt de Week van het Geld officieel geopend door HKH Koninging Maxima der Nederlanden.

CEO geeft les

Bijna honderd T-Mobile medewerkers zullen komende week met groot enthousiasme op lagere scholen smartphoneles geven. Mark Klein, CEO van T-Mobile Nederland en acteur en presentator Bas Muijs, als ambassadeur verbonden aan de campagne van T-Mobile, zullen vrijdag 13 maart lesgeven op OBS de Kameleon in het Haagse Laakkwartier, de wijk waar het hoofdkantoor van T-Mobile is gevestigd.

Over T-Mobile in Nederland

Met 3,9 miljoen klanten is T-Mobile Netherlands, onderdeel van Deutsche Telekom, een van de grootste aanbieders van mobiele telecommunicatie voor consumenten en zakelijke klanten. T-Mobile biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten en is toonaangevend op het gebied van mobiel internet. T-Mobile Netherlands voert de merken T-Mobile en BEN.