Gaat het mis tussen u en Wijzer? Maak het bespreekbaar


20/04

Gaat het mis tussen u en Wijzer? Maak het bespreekbaar

[IMG]
Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over de manier waarop u behandeld wordt bij Wijzer. Of dat u vindt dat er onvoldoende naar u geluisterd wordt. We horen het graag, zodat we samen met u een oplossing kunnen zoeken en werken aan verbetering van de dienstverlening.

U kunt uw klacht eerst rechtstreeks bespreken met een teamleider van Wijzer. Deze zal proberen uw klacht op te lossen. U kunt hiervoor een (telefonische) afspraak maken door een e-mail te sturen naar w.simoons@bussum.nl of bellen met mevrouw Simoons van Wijzer. Dit kan van maandag tot en met
vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur op nummer (035) 692 86 22.

Komt u er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente Bussum. Als het Wijzer betreft, geldt dit voor inwoners uit Naarden, Muiden en Bussum.
Klachten gaan over de wijze waarop u wordt behandeld en betreffen de uitvoering van de Jeugdwet, Participatiewet of Wmo. Voor inhoudelijke zaken, zoals beslissingen of beschikkingen, kunt u een bezwaarschrift indienen.

Ombudsplein Sociaal Domein
Komt u er met de gemeente niet uit, dan kunt u terecht bij de onafhankelijke ombudsfunctionaris van de regio Gooi en Vechtstreek. Ook als u een klacht heeft over een zorgaanbieder of de kwaliteit van uw hulpmiddel( en). De ombudsfunctionaris kan een eigen onderzoek instellen en proberen om
samen met de betrokkenen een oplossing te vinden. De ombudsfunctionaris doet verslag van zijn bevindingen en legt dit voor aan alle betrokkenen. Ten slotte schrijft hij of zij een openbaar rapport met zijn oordeel en advies. Dit advies is niet bindend, maar wel zwaarwegend.

Op www.ombudspleingooienvechtstreek.nl kunt u informatie vinden over de werkwijze van de ombudsfunctionaris en een afspraak maken. Dit kan ook telefonisch op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur op (035) 692 62 02.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------