ERIMA ook in eerste kwartaal succesvol

28. april 2015

Na bijzonder sterk 2014 gaat de omzetcurve van ERIMA in het eerste kwartaal van 2015 verder in stijgende lijn: in Duitsland noteerde het sportmerk een kleine 8 procent groei; op de internationale markt kon het bedrijf een plus van 3 procent noteren. Deze groei is des te merkwaardiger als men het uitstekende eerste kwartaal van 2014 als referentiepunt neemt: de genoteerde plus van vorig jaar kon opnieuw overtroffen worden. Vooral de maand maart van het eerste kwartaal 2015 was een uitblinker, waarin ERIMA een dikke 10 procent omzetgroei realiseerde.

Een van de belangrijkste redenen voor deze groei is de uitlevering van de ERIMA- innovaties 2015: in textiel scoort ERIMA vooral met de nieuwe teamline collectie 5-CUBES.

Meteen na het uitbrengen van de ERIMA HYBRID TRAINING, de bal die staat voor een nieuwe generatie trainingsballen in voetbal en blijkt de bal na introductie een echte omzettopper: de innovatieve bal die de voordelen van een gelijmde bal met die van een genaaide bal combineert, biedt uitstekende speeleigenschappen en een zeer hoge slijtvastheid. Omdat zowel de clubs als ook de vakhandelaars zeer enthousiast zijn, worden de geplande voorraden nu reeds overtroffen en bij de fabrikanten werden reeds bijkomende orders voor naleveringen geplaatst.

"Ik ben zeer blij, dat wij in 2015 opnieuw succesvol zijn. De groei van het eerste kwartaal toont, dat wij met onze producten en met onze service ook dit jaar opnieuw in de roos schieten", zegt ERIMA- eigenaar Wolfram Mannherz enthousiast over de eerste 3 maanden van het jaar.