Resultaten belangenbehartiging


woensdag, 06 mei 2015

Resultaten belangenbehartiging Wat heeft de Unie KBO voor haar leden gedaan richting politiek en bestuur? We maakten een overzicht van de resultaten in het eerste kwartaal van 2015.

De landelijke belangenbehartiging werd in de eerste maanden van 2015 op dezelfde voortvarende manier ter hand genomen als in 2014. Veel aandacht ging naar de veranderingen in de zorg. Bij #KBO Thuis leest u over de vele acties die we op dat terrein ondernamen. Zoals het Nationaal Meldpunt
Ouderenzorg van de Unie KBO samen met Omroep MAX en de PCOB, waar ouderen hun klachten over de veranderingen in de zorg konden melden. Maar ook op de andere speerpunten van de Unie KBO, #KBOGeld, #KBO Veilig en #KBODigitaal hebben we niet stilgezeten.

De lobbyisten van de Unie KBO werken op basis van standpunten die gedragen worden door de leden. We raadplegen daartoe leden via meldpunten zoals het Nationaal Meldpunt Ouderenzorg, maar ook via onderzoeken en via het digitale ledenpanel en de juristen- en servicetelefoon.

Sterke lobby vergroot de zichtbaarheid, bleek ook dit voorjaar. Manon Vanderkaa, directeur van de Unie KBO werd afgelopen maanden 12 keer gevraagd voor interviews op t.v. en radio over de standpunten van de KBO. Onze standpunten stonden 38 keer in dagbladen en werden 24 keer op websites van de
media en van vakorganisaties genoemd. Waarover, dat leest u in de het overzicht.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Klik hier voor de resultaten van de landelijke belangenbehartiging van januari tot en met maart 2015.

Bookmark and Share