Meld problemen met PGB bij de gemeente


Gepubliceerd op: 18 mei 2015
Heeft u een Persoonsgebonden budget (PGB) voor hulp bij het huishouden, begeleiding of jeugdhulp, dan wordt met ingang van 1 januari 2015 uw PGB door de gemeente overgemaakt aan de Sociale verzekeringsbank (SVB). Bij de SVB levert u een zorgovereenkomst aan en daarna declareert u uw zorg of
begeleiding. De SVB betaalt vervolgens uw hulpverlener uit. Dit heet trekkingsrecht. Had u in 2014 al een PGB voor Begeleiding of voor jeugdhulp? Dan is dit budget in 2015 gelijk gebleven.
De gemeente heeft van een aantal klanten gehoord dat er problemen zijn met de uitbetaling aan hun hulpverlener. Mocht u ook problemen hebben met de uitbetaling van de
PGB en u komt er met de SVB niet uit, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de gemeente. U kunt contact opnemen met het Sociaal Loket via telefoon (0297) 38 75 75 of met het verkorte nummer 140297 of een mail sturen naar sociaalloket@aalsmeer.nl onder vermelding van `problemen PGB'.

Delen op:

* facebook
* linkedin
* nujij

* RSS

Nieuws

Meld problemen met PGB bij de gemeente

18 mei 2015
Heeft u een Persoonsgebonden budget (PGB) voor hulp bij het huishouden, begeleiding of jeugdhulp, dan wordt met ingang van 1 januari 2015 uw PG Lees meer

Waarnemend burgemeester Aalsmeer benoemd

13 mei 2015
De commissaris van de Koning in de provincie Noord-Holland, de heer J.W. (Johan) Remkes, heeft na overleg met de fractievoorzitters van de gemeente Aa Lees meer

Gewijzigde openingstijden

13 mei 2015
Met Hemelvaart en Pinksteren gelden er aangepaste openingstijden. Lees meer