HelloFresh meest innovatieve e-commerceconcept van 2015

Amsterdam, 3 juni 2015 - Gisteren is bekendgemaakt dat Maartje Frederiks, medeoprichter en CEO van HelloFresh Benelux, is verkozen tot de meest innovatieve e-commerceprofessional van 2015.

Met deze titel laat Maartje Frederiks zien dat zij in haar vakgebied de grenzen heeft opgezocht en hiermee de online business nieuwe impulsen heeft gegeven. Met maar liefst 36,1% van de stemmen laat Maartje Frederiks met haar online concept voor maaltijdboxen (www.hellofresh.nl) andere grote online spelers zoals bol.com, de Bijenkorf en TravelBird ver achter zich.

De toplijst met meest innovatieve e-commerceprofessionals van Nederland bestaat uit e-commerceprofessionals van Nederlandse bodem. De top 10 is bepaald door lezers van Emerce magazine en de online nieuwsbrief van Emerce.

"Ik ben heel trots dat ik dit, samen met mijn team, binnen 3 jaar heb bereikt. Wij hebben hier hard voor gewerkt en met dit innovatieve concept zijn we hard op weg om ons doel, om eind 2015 75.000 boxen op weekbasis te leveren, te behalen." zegt Maartje Frederiks.

Over HelloFresh

HelloFresh is ruim drie jaar geleden opgericht door Maartje Frederiks en biedt een flexibel lidmaatschap waarmee klanten wekelijks een box met gezonde recepten en alle bijbehorende verse ingredienten thuisbezorgd krijgen. Sinds januari 2015 levert het bedrijf ook maaltijdboxen aan Vlaamse en Brusselse huishoudens.

De top 10 van de Emerce E-commerce 10 is dit jaar als volgt:

1 Maartje Frederiks - Medeoprichter en CEO HelloFresh Benelux

36,1%

2 Jitse Groen - CEO Takeaway.com 17,4%

3 Michel Schaeffer - CMO bol.com 15,8%

4 Asbjrn Jrgensen - Medeoprichter & CEO The Cloakroom 15%

5 Jochanan Bax - Oprichter & CEO Bax-shop 13,4%

6 Symen Jansma - Medeoprichter & CEO TravelBird 11,8%

7 Robert Bohemen - CMO de Bijenkorf 7,9%

8 Rene Schoenmakers - Oprichter & CEO Catawiki 7,8%

9 Marcel Hooft - Eigenaar & directeur Smartphonehoesjes.nl 5,8%

10 Robin Dragstra - Oprichter & directeur De Buren 5,3%

(Note: De shortlist-enquete is verstuurd naar alle abonnees van Emerce-magazine en lezers van de digitale Emerce-nieuwsbrief. Er kon eenmalig worden gestemd op maximaal drie personen. Hierdoor is de optelsom van de percentages in de toplijst hoger dan honderd procent. Er zijn ruim 700 unieke stemmen uitgebracht.)