De heer Matthyssens ontvangt een Koninklijke onderscheiding


Publicatiedatum: 04 juni 2015
04 juni 2015 De heer prof.dr. P.M.H.M. Matthyssens ontvangt op op donderdag 4 juni 2015 een Koninklijke onderscheiding van Bianca van Kaathoven.

De heer prof.dr. P.M.H.M. Matthyssens ontvangt op op donderdag 4 juni 2015 een Koninklijke onderscheiding van mevrouw Bianca van Kaathoven, loco-burgemeester.

Verdiensten

De heer Matthyssens heeft de Belgische nationaliteit en woont ook in Belgie. De Koninklijke onderscheiding is hem toegekend vanwege zijn positieve bijdragen aan de ontwikkeling van de technische en industriele sector in Nederland en de verkoop van Nederlandse industriele producten wereldwijd.

Het lintje wordt uitgereikt tijdens het congres "Hoe merkwaardig is B2B?" van STEM Industrial Marketing Centre* tijdens de Dutch Technology Week Eindhoven. Paul Matthyssens is op dit moment werkzaam als hoogleraar Global Strategic Management aan de Universiteit van Antwerpen en de Antwerp
Management School (AMS). Vanaf 2013 bekleedt hij bij de AMS ook de functie van Decaan.

Sinds 1991 is hij daarnaast als lector, auteur en onderzoeker verbonden aan STEM Industrial Marketing Centre, voorheen Stichting Techniek En Marketing (STEM). Voor STEM heeft hij een zeer belangrijke rol vervuld in verschillende hoedanigheden en bij diverse projecten. Voorbeelden hiervan zijn:

* kerndocent voor de Leergang Techniek en Marketing/Industrial Business Marketing & Innovation
* keynote-speaker op diverse bijeenkomsten
* lector, inspirator, motivator bij in-company programma's
* adviseur voor STEM en voor de ontwikkeling van opleidingsprogramma's van de organisatie en/of voor haar klanten
* auteur van diverse (ook Engelstalige) publicaties van STEM op het gebied van industriele marketing.

De invloed van prof.dr. Matthyssens op de ontwikkeling van het vakgebied `'industriele marketing'' is groot en gesteld mag worden dat hij als een van de grondleggers ervan wordt beschouwd. Ook heeft hij een doorslaggevende rol gespeeld door marketing en techniek te verbinden. Zo droeg hij bij
aan de verbetering van de concurrentiepositie van de Nederlandse industrie. Zijn invloed zal nog jaren voortduren temeer omdat nog steeds publicaties van hem aangehaald worden als standaard-werk voor dit vakgebied of ernaar verwezen wordt. Met een van die publicaties (Waardecreatie en
innovatie in de industrie, 2004) heeft de heer Matthyssens met zijn co-auteurs een tweetal prijzen gewonnen:

* De Tijd Managementboekprijs van het Jaar 2004 (Vlaanderen) en de
* PIM Marketing Literatuurprijs 2005 (Nederland).

Tenslotte mag vermeld worden dat de heer Matthyssens niet alleen een bevlogen wetenschapper is maar hij weet op een "plezante" manier zijn toehoorders te boeien met een inhoudelijk hoogwaardig verhaal, waarmee men ook direct in de dagelijkse praktijk aan de slag kan door de vele praktische
tips die hij tijdens zijn voordrachten meegeeft.

Over STEM

STEM Industrial Marketing Centre is al meer dan 20 jaar het kennisinstituut op het gebied van marketing voor technische/industriele bedrijven. Het doel van de organisatie is nog steeds die van de Stichting Techniek En Marketing die in de '80-er jaren is gestart met het ontwikkelen, verzamelen
en uitdragen van het gedachtegoed rondom industriele marketing: mensen binnen technologie bedrijven helpen hun kennis op dit specialistische vakgebied te vergroten en toe te laten passen om daarmee de concurrentiepositie van de organisatie te verbeteren.

Meer weten over STEM Industrial Maketing Centre en haar activiteiten? www.stem-imc.com

Heeft u een opmerking over deze pagina? Geef het ons door.