Jonge voetballers uit 24 Europese en Aziatische landen ontmoeten elkaar tijdens het derde International FOOTBALL FOR FRIENDSHIP Forum

Vandaag organiseerde Berlijn het derde International Children's Forum als onderdeel van het FOOTBALL FOR FRIENDSHIP project, een initiatief van Gazprom. Het project maakt onderdeel uit van het jongerenprogramma van Gazprom en heeft de volgende doelstellingen: stimuleren van jeugdvoetbal, promoten van sport en een gezonde leefstijl voor jongeren, en het bevorderen van verdraagzaamheid en vriendschap tussen jongeren uit verschillende landen. Het evenement verzamelde jonge spelers van de beste voetbalclubs uit 24 Europese en Aziatische landen: Belgie, Bulgarije, China, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italie, Japan, Kazachstan, Kroatie, Nederland, Oekraine, Oostenrijk, Polen, Rusland, Servie, Slovenie, Slowakije, Spanje, Tsjechie, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland en Zwitserland.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140708/696621 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150608/748135 )

Aan het project namen 670 mensen deel. Het FOOTBALL FOR FRIENDSHIP project werd dit jaar wereldwijd ondersteund door meer dan 100.000 kinderen en volwassenen inclusief beroemde sporters en artiesten.

Tijdens het Forum kregen de deelnemers de kans om contacten te leggen met hun voetbalvrienden uit de andere landen en te praten met de wereldberoemde beschermheer van het project - Franz Beckenbauer. Daarnaast speelden de deelnemers tegen elkaar in het International Street Soccer Tournament.

Ongeveer 200 journalisten van toonaangevende internationale media woonden de evenementen bij. Er waren ook 24 jonge journalisten uit Europa en Azie die samen het International Children's Press Centre vormden.

Het Forum begon met de presentatie van de Nine Values Cup, die werd uitgereikt door de jonge deelnemers van het FOOTBALL FOR FRIENDSHIP project aan een van de profclubs van de UEFA Champions League. Ze lieten de waarden van het project zien in hun optreden: vriendschap, gelijkheid, sportiviteit, gezondheid, vrede, toewijding, overwinning, tradities en eer. Deze unieke trofee werd dit jaar voor de eerste keer uitgereikt. De jongeren uit de 24 deelnemende landen bepaalden de winnaar.

De FOOTBALL FOR FRIENDSHIP Nine Values Cup ging naar FC Barcelona. De kinderen brachten hun stem uit op clubs die zich inzetten voor goede doelen en jongeren in ontwikkelingslanden. Na het Forum bezochten alle deelnemers van het project de UEFA Champions League Finale Berlijn 2015 in het Olympisch Stadion.

Het FOOTBALL FOR FRIENDSHIP-project wordt wereldwijd aangestuurd door AGT Communications Group (PROI, Rusland).

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140708/696621

http://photos.prnewswire.com/prnh/20150608/748135

The International Children's Social FOOTBALL FOR FRIENDSHIP project press center

CONTACT: Elena Kostenko, e.kostenko@agt-agency.com, mobile:+7(929)591-02-69, office +7(495)624-03-01