Gebruiksgemak tilburg.nl scoort 7,7


12 juni 2015
Laptop

Bezoekers van tilburg.nl geven gemiddeld een 7,7 voor het gebruiksgemak van de site. Het taalgebruik scoort een 7,9. Dat blijkt uit een steekproef onder 1600 bezoekers.

Zij bezochten de site om online iets met de gemeente te regelen (90 procent) of om informatie op te zoeken (17 procent).

Naast de online dienstverlening is ook het klantcontact aan de balie van de stadswinkel onderzocht. Dat gebeurde net als voorgaande jaren door een extern onderzoeksbureau. Het contact wordt op alle aspecten goed beoordeeld, met de hoogste score voor betrouwbaarheid van de medewerkers van de
stadswinkel. De telefonische dienstverlening via het centrale telefoonnummer 14 013 scoort rapportcijfer 7,3.

Moderne dienstverlening

Wethouder dienstverlening Erik de Ridder vindt het belangrijk om de klanttevredenheid regelmatig te meten. "Burgers en ondernemers mogen rekenen op moderne dienstverlening. Steeds meer kan digitaal, maar in sommige gevallen blijft persoonlijk contact belangrijk."