Adresonderzoek in de gemeente Mill en Sint Hubert


Als burger bent u verplicht om bij een verhuizing aangifte van adreswijziging te doen. Dit is onder andere om de kwaliteit van de gegevens in de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP voorheen GBA) optimaal te houden.

Toch wordt wel eens vergeten om van verhuizing /adreswijziging aangifte te doen. Hierdoor kunt u zelf, maar ook de overheid met onbedoelde problemen te maken krijgen. De gemeente Mill en Sint Hubert start een onderzoek om een indruk te krijgen of en hoeveel onjuiste gegevens zijn
geregistreerd.

De gemeente Mill en Sint Hubert gaat de komende maanden huiscontroles uitvoeren om zo vast te stellen of de registratie in de BRP ook daadwerkelijk overeenkomt met de feitelijke situatie.

Hiervoor leggen gemeenteambtenaren huisbezoeken af en stellen vragen aan de bewoners over hun identiteit. De ambtenaar, die deze controle uitvoert, kan zich uiteraard legitimeren. Wij vragen om uw medewerking hierbij.

Mocht u een adreswijziging vergeten zijn door te geven, dan verzoeken wij dit alsnog spoedig te doen. Kijk hier voor meer informatie over verhuizingen doorgeven en het digitaal verhuisformulier (inloggen met DigiD).

Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de afdeling Publiekszaken.