Restaurantactie IENS en Albert Heijn


Samenwerking leidt tot grootste restaurantevenement ooit in Nederland

AMSTERDAM, 20150706 -- Vandaag start Albert Heijn in Nederland en België met de Albert Heijn Restaurantactie. Klanten kunnen in de winkel en online sparen voor een 2e gratis driegangenmenu bij een van de 1500 deelnemende restaurants in Nederland en België. Albert Heijn werkt voor deze actie samen met restaurant- en reserveringswebsite IENS, onderdeel van TripAdvisor.

Unieke samenwerking
De samenwerking tussen de supermarktketen en de grootste restaurant- en reserveringswebsite van Nederland is uniek. Vorig jaar organiseerden IENS en Albert Heijn al verscheidene lokale restaurantacties. Die waren zo succesvol dat een vervolg niet uit kon blijven. Ditmaal doen alle Albert Heijn supermarkten in Nederland en België mee.

“We vinden het fantastisch dat we via Albert Heijn een groot publiek kunnen inspireren om Nederland en België culinair te ontdekken. Het is natuurlijk meteen de perfecte gelegenheid om kennis te maken met IENS”, aldus Niels Keizer, algemeen directeur van IENS.

2e driegangenmenu gratis
Van 6 juli tot en met 31 augustus ontvangen klanten van Albert Heijn bij elke € 10,- aan boodschappen 1 restaurantzegel. Met 10 zegels hebben ze een volle spaarkaart en krijgen ze het 2e driegangenmenu gratis bij deelnemende restaurants. Volle spaarkaarten zijn tot en met 31 januari 2016 in te leveren.

Van eetcafé tot sterrenzaak
Door de samenwerking met IENS kunnen klanten van Albert Heijn bij een brede selectie restaurants hun spaarkaart inwisselen. In totaal doen er zo’n 1500 restaurants mee in Nederland en België, van eetcafé en pannenkoekenhuis tot hippe hotspots en sterrenzaken als Niven (Rijswijk) en Mijn Keuken (Wouw). Hiermee is de Albert Heijn Restaurantactie het grootse restaurantevenement ooit in Nederland.

Reserveren
Klanten met een volle spaarkaart kunnen een tafel reserveren via de website www.ahrestaurantactie.nl. Alle reserveringen worden verwerkt via IENS SeatMe, het online reserveringssysteem voor restaurants.

Over IENS
“Waar gaan we eten?” IENS, onderdeel van TripAdvisor, beantwoordt deze o zo belangrijke vraag elk dag voor talloze mensen. Maandelijks helpt IENS 2,3 miljoen bezoekers een geschikt restaurant te vinden. Geregistreerde proevers schrijven op jaarbasis zo’n 200.000 recensies over restaurants en leveren zo een onmisbare bijdrage. IENS helpt restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireert consumenten om Nederland culinair te verkennen via iens.nl, de mobiele website, het culinaire blog IENS FoodSpots, IENS DinnerDeals, IENS Toppers, IENS RestaurantCadeau, nieuwsbrieven en evenementen als de IENS DinerDagen. Daarnaast worden er via IENS SeatMe, het grootste online reserveringssysteem van Nederland, elke maand honderdduizenden gasten bij restaurants geplaatst. Uit eten gaan begint en eindigt op IENS, een essentiële schakel tussen restaurants en hun gasten.

Over TripAdvisor
TripAdvisor® is de grootste reiswebsite ter wereld*, waarmee reizigers de perfecte reis kunnen plannen en boeken. TripAdvisor biedt betrouwbaar advies van echte reizigers, heeft een groot reisaanbod en biedt hulpmiddelen voor het plannen van een reis met rechtstreekse links naar boekingsfuncties die honderden websites doorzoeken om de beste hotelprijzen te vinden. Websites met het TripAdvisor-merk vormen de grootste reiscommunity ter wereld, met ruim 315 miljoen unieke bezoekers per maand** en meer dan 200 miljoen beoordelingen en meningen die meer dan 4,4 miljoen accommodaties, restaurants en attracties beslaan. De website is actief in 45 landen over de hele wereld, waaronder in China onder de naam daodao.com. TripAdvisor beheert ook TripAdvisor for Business, een speciale afdeling waarmee de toerismebranche toegang heeft tot de miljoenen bezoekers die TripAdvisor maandelijks trekt.

TripAdvisor Inc. (NASDAQ: TRIP) beheert en onderhoudt websites met 24 andere reismediamerken:

www.airfarewatchdog.comwww.bookingbuddy.comwww.cruisecritic.comwww.dimmi.com.auwww.everytrail.comwww.familyvacationcritic.com,www.flipkey.comwww.gateguru.comwww.holidaylettings.co.ukwww.holidaywatchdog.comwww.iens.nlwww.independenttraveler.com,www.jetsetter.comwww.lafourchette.comwww.niumba.comwww.onetime.comwww.oyster.comwww.seatguru.comwww.smartertravel.com,www.tingo.comwww.travelpod.comwww.tripbod.comwww.vacationhomerentals.comwww.viator.comwww.virtualtourist.com, en www.kuxun.cn.

*Bron: comScore Media Metrix voor websites van TripAdvisor, wereldwijd, augustus 2014

**Bron: Google Analytics, gemiddeld aantal unieke bezoekers per maand, 3e kwartaal 2014; exclusief verkeer naar daodao.com