Verbetering digitale dienstverlening voor ondernemers


13 juli 2015Horecaondernemers die in Amersfoort een nieuwe horecavergunning willen aanvragen kunnen dit vanaf nu digitaal doen. Ook is binnenkort het reserveren van een plaats op de snuffelmarkt en kunnen begrafenisondernemers een aangifte van overlijden digitaal doorgeven aan de gemeente.

Inwoners van Amersfoort maken steeds meer gebruik van digitale mogelijkheden die de gemeente Amersfoort aanbiedt. Zo kan een verhuizing digitaal worden gemeld, maar ook het doorgeven van een melding over de openbare ruimte, gevonden voorwerpen, het bestellen van een ja/nee sticker en het
indienen van WOZ-bezwaren kan digitaal.

Hoe werkt het?

Ondernemers die gebruik willen maken van de digitale dienstverlening kunnen dat op de volgende manier doen. De ondernemer logt in met eHerkenning. Met eHerkenning wordt de digitale bevoegdheid (autorisatie) van bedrijven die online een dienst willen afnemen gecontroleerd. De gegevens die bij
de gemeente bekend zijn van het bedrijf worden automatisch ingevuld.
Voor het aanvragen van een plek op de snuffelmarkt is inloggen met DigID noodzakelijk.

Toename digitale dienstverlening

Op dit moment kunnen 20 procent van de gemeentelijke diensten digitaal worden verleend. In de komende jaren worden meer diensten en producten van de gemeente Amersfoort digitaal beschikbaar gesteld.

Uiteraard blijft het ook mogelijk om een aanvraag op papier in te dienen. Voor een plaats op de snuffelmarkt kan men ook altijd terecht op het Marktkantoor op de Hof.

Facebook Twitter LinkedIn NuJij Email