Salesforce publiceert cijfers tweede kwartaal boekjaar 2016


24 augustus 2015

Utrecht, 24 augustus 2015 - Salesforce (NYSE: CRM), het Customer Success Platform en 's werelds meest gebruikte CRM-applicatie, heeft de financiele resultaten bekendgemaakt van het tweede kwartaal van boekjaar 2016 (dat afliep op 31 juli 2015).

* Omzet tweede kwartaal $1,63 miljard, 24% meer dan het voorgaande jaar, 28% bij constante wisselkoersen
* Uitgestelde omzet $3,03 miljard, 29% meer dan het voorgaande jaar, 33% bij constante wisselkoersen
* Nog te factureren uitgestelde omzet van circa $6,2 miljard, 24% meer dan het voorgaande jaar
* Operating cash flow van $304 miljoen, 24% meer dan het voorgaande jaar
* De omzetverwachting voor het gehele boekjaar 2016 ligt tussen de $6,60 miljard en $6,625 miljard

Op naar tien miljard
`Salesforce heeft sneller dan welke enterprise software-leverancier dan ook de grens van $6,5 miljard jaaromzet gepasseerd. Bovendien verhogen we wederom onze omzetverwachting voor het gehele boekjaar 2016, ditmaal naar $6,625 miljard,' zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van Salesforce. `Met
deze resultaten zijn we op de goede weg naar een run rate van $7 miljard. Ons doel is nog steeds om als snelste software-leverancier een jaaromzet van $10 miljard te behalen.'
`Naast erg goede groeicijfers in het tweede kwartaal, hebben we ook voor het vijfde kwartaal op rij onze year-over-year non-GAAP operating margin vergroot,' stelt Mark Hawkins, CFO van Salesforce. `Bovendien heeft Salesforce meer dan $1 miljard in operating cash flow, gemeten over het eerste
half jaar, dit is een toename van 44% ten opzichte van vorig jaar.'



##

Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een
werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen
toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals
KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.