Resultaten enquete dienstverlening


04-09-2015: We werken als gemeente Oldebroek constant aan het verbeteren van onze dienstverlening. Daarbij maken we graag gebruik van de ervaringen en tips van onze inwoners en ondernemers.

In juni hebben we een enquete uitgezet en deze leverde veel nuttige informatie op. Wij bedanken iedereen hartelijk voor het invullen van de enquete.

60 inwoners en ondernemers hebben de enquete ingevuld. De algemene waardering voor de dienstverlening (algemeen en digitaal) is een 6. Dat geeft wel aan dat er verbetermogelijkheden zijn. De verbeterpunten en tips gaan vooral over de volgende thema's:

Dorpskantoor Wezep

Een aantal mensen geeft aan dat ze het dorpskantoor in Wezep missen. Bij de start van het KCC in Oldebroek, is het dorpskantoor gesloten als belangrijke bezuinigingsmaatregel. Onderzoek en ervaring wijzen uit dat men in het algemeen niet vaak op het gemeentehuis komt. Wij willen iedereen zo
goed mogelijk van dienst zijn op het gemeentehuis in Oldebroek of bij het Sociaal Team in het Dorpshuis in Wezep. Hier kan men terecht met vragen over alles dat met zorg en ondersteuning te maken heeft. Dit laatste kan overigens ook steeds vaker via een huisbezoek.

Telefonische bereikbaarheid, houding en gedrag

De telefonische bereikbaarheid wordt ook als verbeterpunt genoemd. Dit nemen we ter harte. Een deel van de respondenten is kritisch over houding en gedrag van medewerkers. Wij vinden het belangrijk dat we iedereen op een betrokken en juiste manier van dienst zijn. Als u niet tevreden bent,
neemt u dan vooral contact op met de teamleider KCC, Michelle Teerink via mteerink@oldebroek.nl.

Digitale dienstverlening, niet ten koste van persoonlijk contact

In de enquete vroegen we wat mensen stimuleert om gebruik te maken van digitale dienstverlening. Uit de resultaten bleek dat er behoefte is om de digitale dienstverlening via de website uit te breiden. Een aantal mensen benadrukte dat persoonlijk contact belangrijk is en dat de digitale
dienstverlening niet ten koste mag gaan van persoonlijk contact.

Wethouder Lydia Groot: "Wij vinden het ook belangrijk dat persoonlijk contact mogelijk blijft. Tegelijk willen we graag dat men alles wat digitaal kan, ook digitaal kan aanvragen op een tijdstip en moment dat het uitkomt. Door meer producten en diensten digitaal af te handelen, verwachten we
meer ruimte te hebben om juist voor de dienstverlening waar het nodig is, persoonlijk contact in te zetten. Zo komen we voor vragen over zorg ook steeds vaker bij u thuis".

De belangrijkste wensen voor verbetering van digitale dienstverlening zijn: meer producten en diensten digitaal aanbieden, de gebruiksvriendelijkheid van de website en de zoekfunctie verbeteren. Deze verbeterpunten pakken wij op. Eind dit jaar verschijnt een update van de website waardoor het
zoeken eenvoudiger wordt. Vervolgens zullen wij meer producten en diensten, zoals de collectevergunning, digitaal aanbieden.

Contact

Een aantal mensen gaf in de enquete aan dat ze graag contact met de gemeente willen. Omdat er soms contactgegevens ontbraken, is het contact nog niet overal gelegd. Mocht u hierover alsnog contact met de gemeente willen, dan kunt u terecht bij Michelle Teerink, teamleider KCC, via
mteerink@oldebroek.nl.