Glasurit bedient klassiekermarkt met nieuw concept


15 september 2015 , Schadeherstel

Tijdens de ColorMotion-rally van afgelopen weekeinde presenteerde Glasurit, het reparatielakkenmerk van BASF, een nieuw concept voor de Nederlandse markt: Classic Car Colors. Hiermee richt Glasurit zich specifiek op schadeherstel aan oldtimers.

Glasurit beschikt, met meer dan honderd jaar ervaring in lakken, over een enorme kleurendatabank. Met Classic Car Colors wil Glasurit die (digitale) databank voor zowel schadeherstelbedrijven als consumenten toegankelijk maken.

Via de homepage van Glasurit kan de consument zelf, via de knop 'Kleuren zoeken van klassieke auto's', zijn automerk, model en bouwjaar intoetsen. Het kan zijn dat een bepaalde auto niet gevonden wordt, maar dat is omdat de consumentenkleurzoeker slechts een onderdeel van de totale database
van Glasurit omvat. De kleurenzoeker op de consumentensite geeft ook niet het recept van de lak, maar alleen dat het systeem de kleur kent. Het schadeherstelbedrijf dat met Glasurit werkt, beschikt wel over deze informatie. Want het is dan wel een business-to-consumerdienst, toch wijst
Glasurit erop dat het niet aan particulieren levert.

Over enige tijd wordt de site aangevuld met adressen van alle schadeherstellers waar consumenten met hun oldtimer terecht kunnen. Hoeveel dat er zullen worden, kan Glasurit nog niet zeggen, maar de leverancier gaat uit van een landelijk dekkend netwerk. Glasurit deed eerder al in Belgie en
Duitsland ervaring op met Classic Car Colors.