Growth Tribe Academy lanceert part-time avond programma
maandag 2 november 2015 07:30
Dit is een origineel bericht van Growth Tribe
Europa's eerste Growth Hacking Academy is vandaag officieel van start gegaan. 21 veelbelovende growth hackers in opleiding gaan zich de komende 3 maanden verdiepen in een intensieve full-time growth hacking ervaring. Het programma zal bestaan uit een combinatie van workshops, coaching, en echte groei projecten in Nederland's meest snel groeiende startups: Catawiki, Bloomon, Framer, Usabilla, Peecho, en Deskbookers.
Growth Tribe Academy lanceert tevens een part-time avond programma. "We hebben veel aanvragen ontvangen van mensen met full-time banen die geinteresseerd waren om een part-time avond programma te volgen", zegt Van Sabben. Het part-time programma zal aanvangen in januari 2016 en duurt 12 weken. De kosten voor dit programma zijn nog niet bekend, maar zullen in lijn zijn met de geldende industrie normen. Mensen met een full-time baan, startup founders en andere kandidaten kunnen zich hier aanmelden.
Binnen een maand hebben 420 kandidaten zich aangemeld voor het full-time programma. Onder de aanmeldingen zaten ontwikkelaars (12%), marketeers (57%), data wetenschappers (16%), en designers (15%). Zowel gemotiveerde mannen (78%) als vrouwen (22%) melden zich aan. De Academy trok kandidaten vanuit heel Europa, de VS, Rusland, en 43 andere landen aan, waaronder Singapore, Iran, Argentinie, Letland en Servie. 3 van de 21 kandidaten hebben een baan opgezegd om deze Academy te volgen.
Growth Tribe selecteerde de uiteindelijke kandidaten gebaseerd op vaardigheden, motivatie en een 'Growth Hacking for Good' opdracht. "Growth Hackers zijn in staat om op een slimme en data-gedreven manier online aandacht te creeren. Dit vermogen brengt verantwoordelijkheden met zich mee, en daarom hebben wij een shortlist van kandidaten gevraagd om een webpagina te bouwen om een goed doel met hun promotie te helpen. Wij geloven dat goede doelen namelijk niet genoeg aandacht krijgen", zegt Peter van Sabben, mede-oprichter van Growth Tribe. "Dit stelde ons in staat om deze goede doelen te helpen en tegelijkertijd konden wij de executie kracht, creativiteit, en vaardigheden van onze kandidaten testen", aldus van Sabben.
"Neem de website van het Global Apollo Programma als voorbeeld. Dit is een geweldig initiatief, maar hun website mist overtuigingskracht om mensen aan te zetten voor een actie en hun marketing is nogal ongeinspireerd. We wilden hen helpen om hun belangrijke boodschap beter over te brengen. Meerdere kandidaten hebben het Apollo initiatief gepromote door het creeren van een nieuwe website en online promotie", zegt van Sabben. Growth Tribe heeft een blog post online gezet met een aantal van de beste en meest overtuigende landingspagina's. De kandidaten zullen deze webpagina's gebruiken tijdens de Academy voor opdrachten.
De Growth Tribe Academy wordt ondersteund door StartupAmsterdam, Amsterdam Center for Entrepreneurship, Facebook, Catawiki en investeringsfonds Peak Capital.