Booking.com doet Schokland aan


Social Media Awareness Tour

Op vrijdag 6 november brengt Booking.com tijdens een Social Media Awareness Tour een bezoek aan werelderfgoed Schokland. Burgemeester Van der Werff ontvangt het bedrijf om 14.30 uur op Schokland. Een team van +-50 (social media)medewerkers van Booking.com werkt aan een campagne om de 10
werelderfgoederen internationaal in de schijnwerpers te zetten.

Sociaal maatschappelijk project van Booking.com

Booking.com is wereldleider in online reserveringen van accommodaties. Een organisatie met meer dan 10.000 mensen met 142 nationaliteiten, die wereldwijd werken vanuit 170+ kantoren. Het bedrijf wil zich sociaal maatschappelijk inzetten. Zo heeft Booking.com recent het programma Booking.cares
opgezet, waarbij de werknemers op projectbasis een samenwerking aangaan met andere (non-profit) organisaties op locatie, die zich richten op duurzaam toerisme, cultureel erfgoed en/of milieu. Elke medewerker krijgt 8 uur beschikbaar om dit te doen.

Het Werelderfgoed Podium heeft meegedaan aan een pitch voor het Booking.cares programma. De uitkomst is dat Booking.com gaat meewerken aan het vergroten van de bewustwording van de tien werelderfgoederen in Nederland. De samenwerking voor dit jaar bestaat uit twee onderdelen:

* Vertalingen van de vernieuwde website werelderfgoed.nl in Engels (en binnenkort ook Chinees, Russisch, Duits en Frans);
* Een social media awareness campagne, om de werelderfgoederen op social media beter onder de aandacht te brengen bij internationaal publiek