Salesforce integreert oplossingen voor het MKB


16 November 2015

MKB'ers vergroten sales en klanttevreden door de integratie van Desk.com en SalesforceIQ
Amsterdam, 16 november 2015 - Salesforce [NYSE: CRM], het Customer Success Platform en `s werelds meest gebruikte CRM-oplossing, kondigt de integratie van Desk.com en SalesforceIQ aan. Desk.com is de alles-in-een serviceapplicatie voor snelgroeiende organisaties en SalesforceIQ is de
gemakkelijk te gebruiken, slimme salesoplossing, waarmee MKB-organisaties sneller deals kunnen sluiten.

Steeds meer klanten verwachten gepersonaliseerde en snelle service via alle kanalen, waar en wanneer ze maar willen. Uit onderzoek blijkt dat bijna 80 procent van de MKB'ers niet voldoende is toegerust om aan deze klantbehoefte te voldoen. De voornaamste reden hiervoor is dat essentiele
businessapplicaties niet met elkaar verbonden zijn, waardoor klantinformatie over verschillende datasilo's verdeeld is. `Het midden- en kleinbedrijf heeft minder middelen dan grote bedrijven, maar met Salesforce krijgen MKB'ers een competitief voordeel. Door SalesforceIQ en Desk.com samen te
brengen helpen we het MKB om slimmer met hun klanten te communiceren en zo hun groei te versnellen,' stelt Leyla Seka, general manager en senior vice president van Desk.com bij Salesforce.

Relationship intelligence Salesforce - Deskcom en SalesforceIQ
Door het samenbrengen van Desk.com en SalesforceIQ doorbreekt Salesforce niet alleen de barriere tussen sales- en serviceteams, maar geeft het MKB'ers ook de mogelijkheid om relationship intelligence te gebruiken. Met SalesforceIQ zetten organisaties datawetenschap in om automatisch informatie
over hun klantrelatie te verzamelen en analyseren. Deze data is onder andere afkomstig uit e-mails en agenda's. De analysetool vindt patronen, waarmee toekomstige resultaten voorspeld worden. Daarnaast geeft SalesforceIQ proactief aanbevolen acties om een sterkere relatie met de klant op te
bouwen.
Voordelen
Met de integratie van Desk.com met SalesforceIQ kunnen MKB'ers het volgende leveren:

* Slimmere klantenservice: SalesforceIQ is nu direct vanuit Desk.com te benaderen, hierdoor hebben alle servicemedewerkers ook inzicht in alle salesactiviteiten, zoals de volgende salesbijeenkomst of het aantal inactieve dagen. Hierdoor kunnen servicemedewerkers slimmere service leveren en
een langetermijnrelatie met de klant opbouwen.
* Betere inzichten voor sales: Klantinformatie over serviceverzoeken kan nu direct vanuit Desk.com worden getoond in SalesforceIQ. De salesmedewerker heeft nu een compleet beeld over de status van de klant en het aantal voltooide of uitstaande serviceverzoeken. Dit kan hij inzetten om een
betere prioritering aan te brengen in zijn klantenbestand.
* Samenwerking tussen sales en service in een mum van tijd: MKB'ers hoeven geen tijd en geld meer te investeren in maatwerk om sales en service op een lijn te krijgen. Met de integratie van Desk.com en SalesforceIQ leveren sales- en servicemedewerkers hun klanten een eenduidige ervaring.

##
Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een
werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen
toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals
KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.