Aanvraag evenementenvergunning bij de gemeente


Aanvraag evenementenvergunning bij de gemeente
25-11-2015
[IMG] Klik om te vergroten

Wanneer u een evenement wilt houden binnen de gemeente Menameradiel, moet u een evenementenvergunning aanvragen.

De laatste tijd is gebleken dat deze vergunning niet altijd juist en op tijd wordt aangevraagd.

Hoe vraagt u een evenementenvergunning aan?

Van Rypstermerke tot Sinterklaasintocht, voor alle evenementen dient u in principe een evenementenvergunning aan te vragen. De nodige formulieren kunt u vinden op de pagina `Producten' / kopje `Evenementen melden of vergunning aanvragen'. Op basis van de aanvraag, beoordeelt de gemeente
Menameradiel aan de hand van de Algemene Plaatselijke Verordening en het Evenementenbeleid of het gaat om een vergunningplichtig of meldingplichtig evenement.

U moet de aanvraag minimaal zes weken voordat het evenement plaatsvindt indienen. Wanneer u dit niet doet kan de gemeente het evenement weigeren en kan het evenement niet doorgaan.

Meer informatie?

Voor vragen en meer informatie over het aanvragen van evenementenvergunningen kunt u terecht bij mevrouw Klijnstra via e-mail m.klijnstra@menameradiel.nl.