Preventieve aanpak zorgt voor minder verwijzingen naar dyslexiezorg

25nov2015

13.00

Preventieve aanpak zorgt voor minder verwijzingen naar dyslexiezorg

Onderwijskunde

25nov2015 13.00

Promotie

Een belangrijke vraag is of het aantal leerlingen met ernstige leesproblemen gereduceerd kan worden, waardoor minder van hen een achterstand ontwikkelt en specialistische zorg nodig heeft. Haytske Zijlstra onderzocht in een gerandomiseerd experiment de effectieve implementatie van een preventieve computerondersteunde interventie, met als doel de reductie van ernstige leesproblemen en secundaire problematiek.

Mw. A.H. Zijlstra: Early Grade Learning: The Role of Teacher-Child Interaction and Tutor-Assisted Intervention. Promotor is prof. dr. D.A.V. van der Leij. Copromotor is dr. H.M.Y. Koomen.

Deelname

Toegang vrij

Locatie

* Aula - Oude Lutherse kerk

Singel 411 | 1012 XM Amsterdam

* Download de samenvatting (PDF)

Zie het origineel.

Gepubliceerd door UvA Persvoorlichting