Uw berichten van de gemeente Leeuwarden nu op op MijnOverheid


Vanaf 30 november kunt u berichten van de gemeente Leeuwarden ontvangen via MijnOverheid.nl.

Berichtenbox

De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus op MijnOverheid waarin u post van de Belastingdienst, RDW, SVB, UWV en nu ook de gemeente Leeuwarden digitaal kunt ontvangen. Het gaat om berichten over uw toeslagen, uw kinderbijslag, betaalspecificaties van het WW, of het verlopen van uw
rijbewijs of APK. Vanuit de gemeente Leeuwarden kunt u vanaf 30 november via de Berichtenbox berichten over uw verlopen reisdocumenten, uitkeringsspecificaties ontvangen. In februari kunt u ook uw aanslagbiljetten voor de gemeentelijke belastingen ontvangen via de Berichtenbox.

Voordelen Berichtenbox

Waar u ook bent, met de Berichtenbox heeft u uw post van de overheid altijd bij de hand. Post in uw Berichtenbox is online altijd terug te vinden. Steeds meer overheidsinstanties sluiten zich aan bij de Berichtenbox, waardoor u steeds meer post digitaal kunt ontvangen. En als er nieuwe
berichten voor u zijn, ontvangt u hierover automatisch een e-mail.

Gemak van MijnOverheid

Registreren op MijnOverheid doet u met uw DigiD. Als u nog geen DigiD heeft dan kunt u deze aanvragen via digid.nl/aanvragen. Na het activeren van MijnOverheid kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox, Persoonlijke gegevens en Lopende zaken. Als u van 1 of meer overheidsorganisaties geen
berichten in uw Berichtenbox wilt ontvangen, kunt u dat na afronding van uw registratie eenvoudig wijzigen. U ontvangt uw berichten dan gewoon per post.

Persoonlijke berichten van mijn gemeente

Vanaf 30 november worden de 1e persoonlijke berichten verzonden via de Berichtenbox. De gemeente Leeuwarden start met:
o belastingaanslag
o brief in verband met uw verlopen reisdocument
o jaaropgave uitkering
o uitkeringsspecificatie

Meer informatie?

Voor meer informatie over de Berichtenbox kijk op mijn.overheid.nl