Bijeenkomst over `zaken doen' met de gemeente


Publicatiedatum:
maandag 30-11-2015
Hoe doen startende ondernemers en ZP'ers `zaken' met de gemeente? Hoe zijn de procedures en aanbestedingsregels en waarom is dat zo? En waar moeten zij op letten bij het schrijven van een offerte?
Deze vragen, en meer, komen aan de orde bij de bijeenkomst `Gunnen van een opdracht' woensdag 9 december om 14.00 uur in de Heijezaal in het raadhuis. Startende ondernemers en ZP'ers (zelfstandige professionals) zijn van harte welkom. Zij horen die middag ins en outs over het inkoop- en
aanbestedingsbeleid van de gemeente en kunnen kansen en mogelijkheden daarvan voor hen bespreken. De medewerkers van de gemeente horen graag ondernemers tegenhoudt om mee te doen met een aanbesteding of offertaanvraag, juist omdat een aanbestedingstraject voor een kleine ondernemer lastig
lijkt te zijn.


Programma

* Welkom door wethouder ondernemerschap Ap Reinders
* Toelichting op het inkoop- en aanbestedingsbeleid van de gemeente
* Gastspreker Willem Ketel van QWillem, zelfstandige ondernemer die zaken doet met de gemeente
* Interactieve sessie: Geluiden uit de markt verzamelen
* Toepassen van Past Performance door Ad Staal (gemeente - ingenieursbureau): over ervaringen met leveranciers
* Afsluiting met borrel



Aanmelden

Deelnemen is kosteloos. Aanmelden kan tot 7 december via inkoop@haarlemmermeer.nl.