Netwinst introduceert Basedriver: omni-channel marketingtool voor de..


15 December 2015

Netwinst introduceert Basedriver: omni-channel marketingtool voor de online marketeer

Basedriver biedt de online marketeer een nieuwe uitvalsbasis met ongelimiteerde opties

Utrecht, 15 december 2015 - Netwinst, marketingtechnologiebedrijf uit Utrecht, kondigt vandaag de algemene beschikbaarheid aan van een nieuwe tool: Basedriver. Basedriver is het centrale platform van waaruit je samen met collega's al je marketingkanalen kunt bedienen met campagnes op maat en
waarbij de kenmerken van de klant als vertrekpunt worden gebruikt.

De marketeer van tegenwoordig weet dat personalisatie het sleutelwoord is. Daarom heeft hij zijn doelgroep gesegmenteerd. De klant wordt in een vooraf gedefinieerde groep geplaatst, en per groep en kanaal wordt een campagne apart samengesteld en gemanaged. Nu het aantal communicatiekanalen zo
enorm is gegroeid, is daarmee ook de behoefte aan verregaande personalisatie toegenomen. Dit vereist de expertise van meerdere mensen op verschillende kanalen, zoals e-mail, Facebook, YouTube. De marketeer is hierdoor veel tijd kwijt met het uitzetten van eenduidige, kanaal-overstijgende
campagnes.

Daar is nu een oplossing voor in de vorm van Basedriver. Basedriver neemt dit tijdrovende werk uit handen, en biedt de marketeer de ruimte om zich weer op zijn kracht te richten: het ontwikkelen van creatieve campagnes.

Basedriver geeft de marketeer zijn functie terug
Tot op heden werd personalisatie van marketinguitingen bereikt door het klantenbestand te segmenteren per kanaal. Voor iedere groep op ieder kanaal werd een aparte campagne samengesteld. Basedriver stapt af van dit hokjesdenken - het is niet het systeem dat profielen aan een campagne koppelt.
In plaats daarvan worden de contactmomenten uit een campagne aan een profiel verbonden, mits deze campagne voor dat profiel relevant is.

marketeer tot klant

Op basis van de kenmerken van de klant wordt voor iedere klant een eigen contactplanning gemaakt, afhankelijk van de gewenste contactdruk. Dit leidt ertoe dat er bijna ongelimiteerde hoeveelheden persoonlijke campagnes kunnen worden uitgevoerd, en in theorie iedere klant op maat kan worden
gecontacteerd. Een ander voordeel van Basedriver is dat door gebruik van dit systeem de contactdruk vele malen beter te managen is. Doordat alle kanalen in Basedriver samenkomen, wordt het inzichtelijk aan hoeveel uitingen de klant wordt blootgesteld. Dat betekent dus ook dat het mogelijk
wordt de klanten te benaderen die buiten alle campagnes vallen.

Hoe werkt het?
Basedriver is het verzamelpunt waar alle klantdata samenkomt, aan elkaar gekoppeld wordt, en wordt verrijkt wordt teruggegeven aan de marketeer. Vanuit de kenmerken van de klant wordt vervolgens een campagne ingericht met bijbehorende content en uitingen, maar rekening houdend met de gewenste
contactdruk. Door middel van dashboards in Basedriver kunnen de resultaten van de campagne vervolgens eenvoudig en overzichtelijk bij worden gehouden.

management tool

Peter van der Schaar, directeur van Netwinst: `Wat Basedriver uniek maakt is de cross-platform verrijking van klantdata. Door deze verrijkte data vervolgens te koppelen aan een workflow ontstaat er een tool, die marketing herdefinieert, en de creativiteit terug geeft aan de marketeer. Het
levert tijdswinst op, en verhoogt de schaalbaarheid van campagnes zonder extra inspanningen voor de marketeer.'

Basedriver bewijst zijn meerwaarde al voor een aantal klanten. Zo ziet KPN een grote stijging van de effectiviteit van hun nieuwsbrieven door het gebruik van de tool. New Skool Media gebruikt Basedriver om gepersonaliseerde campagnes uit te sturen naar de lezers van hun 23 tijdschriften. Ook
de NS maakt gebruik van Basedriver voor het aanmaken en verwerken van uitjes in de spoordeelwinkel.

Meer informatie over Basedriver is te vinden op basedriver.nl.

###

Over Netwinst:
Netwinst is een marketingtechnologiebedrijf uit Utrecht dat zich bezig houdt met het persoonlijker en relevanter maken van communicatie, door het toepassen van innovatieve technologie en data. Dit jaar viert Netwinst haar vijfde verjaardag. Ondanks haar leeftijd heeft het bedrijf een
indrukwekkend klantenbestand opgebouwd. Tot de klanten behoren onder andere Electrabel, KPN, XS4ALL en de NS. De oplossingen van Netwinst verbeteren constant de marketing- en salesprocessen, zonder in te boeten op persoonlijk klantcontact. Hierdoor garandeert Netwinst een verhoogde return on
investment binnen 12 weken na implementatie.



Tags: marketing, omnichannel, online marketing, Netwinst, Basedriver, marketingtool