RTL MCN blij met toestroom content creators


Datum

Hilversum 22 juni 2015

* Samenvatting

Na Mertabi en Toazted vertegenwoordigt RTL MCN nu ook twaalf andere content creators. In vogelvlucht de videomakers en YouTube-sterren die de afgelopen periode allemaal een partnership met RTL aangingen: Juvat Westendorp, Vincent Vianen, ZwareJongenZ, NiazTube, BALLINNN', Rockstone Sessions,
Manon Meijers (Monstyle), Puna.nl, Yvonne Coldeweijer (LifeofYvonne), Yiro.nl, Rowan Reiding (RedReidingHood) en Nicole van Nierop. Deze talenten zijn allemaal actief op een van de vijf thema's waar RTL MCN zich op richt: Muziek, Fashion, Fun & Entertainment, Urban Lifestyle en Fit & Food.
Onder de hoede van het mediabedrijf kunnen ze hun talent verder ontplooien en hun activiteiten uitbreiden en exploiteren.

Erik Kepper, Manager RTL MCN: `We zijn heel blij dat er zoveel nieuw talent aan boord is bij onze MCN. Het zijn mooie namen die we aan ons portfolio hebben toegevoegd. We nemen ze de regeldingen uit handen, zodat ze zich in alle vrijheid volop kunnen storten op het ontwikkelen van hun talent
en het uitproberen van nieuwe dingen. Ze produceren stuk voor stuk unieke content die nu al door een grote groep intensief wordt gevolgd. We zijn ervan overtuigd dat we hun fanbase nog verder kunnen laten groeien en daar gaan we de komende tijd dan ook volop mee aan de slag.'

Kepper vervolgt: `Door ons salesteam in te zetten, helpen we onze talenten om de exploitatie van hun video's te verbeteren en te professionaliseren. Dan moet je denken aan de verkoop van reclames bij hun video's of zelfs structurele sponsordeals. Wij slaan de perfecte brug tussen fans en
brands. Voor de adverteerder is de content van onze partners namelijk een effectieve manier om heel gericht in contact te komen met hun doelgroep.'

* Details

* Vincent Vianen is een zeer succesvolle danser, choreograaf en acteur en heeft in het verleden onder andere gewerkt met Usher en Jermaine Jackson. Daarnaast is hij choreograaf van het TV-programma "So You Think You Can Dance". Vincent is onlangs begonnen met zijn YouTube-kanaal en nu al
dansen er online meer dan 4.000 fans met zijn choreografieen mee.
* Juvat Westendorp heeft met ruim 22.000 volgers op social media een sterke online presence. Op zijn persoonlijke YouTube-kanaal maakt hij komische sketches en legt hij een groot deel van zijn leven vast door middel van videoblogs.
* ZwareJongenZ is een van Nederlands' meest bekende hiphop-labels. Wat voor grote bekendheid zorgde, waren vooral de `punchoutbattles' waar twee freestyle rappers tegen elkaar strijden. Met meer dan 150.000 unieke websitebezoekers per maand en meer dan 600.000 maandelijkse views op YouTube
kan Zware Jongenz worden beschouwd als een van de meest belangrijke urban platformen van Nederland.
* NiazTube is met zijn sketchvideo's populair op Facebook (+48.000 volgers) en gaat nu samen met RTL MCN bouwen aan zijn YouTube-kanaal.
* BALLINNN' is een online lifestyle magazine en heeft meer dan 1.000.000 unieke page views per maand. RTL MCN en Ballinnn gaan werken aan een succesvol YouTube-kanaal als verlengstuk van het populaire online magazine. De eerste video's worden in september verwacht.
* Rockstone Sessions is het ideale platform voor opkomende artiesten om zichzelf voor het eerst te profileren op de markt. Op het YouTube-kanaal van Rockstone zijn o.a. festivalreportages en muziekinterviews te vinden. Het doel is om het publiek een memorabele intieme live performance mee
te geven. Rockstone probeert een optreden zo te registreren dat de kijkers van de video het gevoel hebben dat ze naast de muzikanten staan. Het totaal aantal views op het kanaal is +600.000.
* MonStyle is opgericht door Manon Meijers, styliste van o.a. Wendy van Dijk, Jan Kooijman en Katja Schuurman. MonStyle inspireert vrouwen dagelijks op het gebied van fashion, beauty, lifestyle en food. Op het net opgerichte YouTube-kanaal van MonStyle zijn o.a. tutorials, backstagevideo's
en DIY's te vinden. MonStyle heeft meer dan 30.000 volgers op social media en de website heeft 600.000 pageviews per maand.
* Yiro is een populair sportplatform en is door de wekelijkse online voetbaltalkshow #Afkicken voornamelijk bekend onder voetbalfans. Vanaf begin augustus start Yiro echter een YouTube-kanaal waar naast video's over voetbal, ook video's over andere sporten (zoals American Sports) worden
geplaatst.
* Puna is een Nederlands hiphopplatform. Op het YouTube-kanaal worden wekelijks video's gedeeld over muziek, achtergronden en nieuws over hiphopartiesten.
* LifeOfYvonne is het nieuwe kanaal van Yvonne Coldeweijer (bekend van o.a. Camping Life en Telekids). Op dit kanaal geeft Yvonne de kijker een kijkje in haar leven door middel van haar persoonlijke videoblogs. Naast deze videoblogs verschijnen er ook beauty- en fashionvideo's op het
kanaal van Yvonne.
* Toazted is de grootste online muziekinterviewdatabase. Wereldwijd komen muziekliefhebbers naar het kanaal van Toazted om daar een interview met hun favoriete artiest te bekijken of te beluisteren.
* Nicole van Nierop, o.a. bekend van New Kids, is op dit moment samen met haar team druk bezig met het opzetten van een comedykanaal. Dit kanaal gaat naar verwachting in september van start.
* RedReidingHood is het nieuwe YouTube-kanaal van Rowan Reiding. Rowan deelt op haar kanaal videoblogs over haar leven en maakt daarnaast video's over fashion-, beauty- en lifestylegerelateerde onderwerpen.
* Mertabi is een van de grootste YouTube-filmhelden van dit moment. De hilarische sketches van Mertabi zijn razend populair onder de doelgroep 18-35 jaar en zijn ondertussen meer dan 30 miljoen keer bekeken. Hij heeft over de laatste drie jaar ruim 500.000 trouwe volgers verzameld op
verschillende kanalen, zoals YouTube en Facebook.

* Feiten

* RTL MCN werd officieel gelanceerd op 11 november 2014.
* RTL MCN zorgt niet alleen voor bereiksopbouw en promotie, maar ook voor hogere en extra inkomsten voor en talentontwikkeling van de content creators.
* Inmiddels hebben veertien original content creators zich aangesloten bij de RTL MCN.
* De kanalen die onder de vleugels van RTL MCN vallen, hebben gezamenlijk een gemiddeld bereik van +40.000.000 views per maand.
* Muziek, Fashion, Fun & Entertainment, Urban Lifestyle en Fit & Food zijn de centrale thema's binnen RTL MCN.

* Relevante links

http://www.rtlmcn.nl

Contactpersoon

* [IMG]

Evita Vervuurt

Channel Manager & PR - RTL's Multi Channel Network

* Telefoonnummer

0650284548

* Contact

Evita Vervuurt

* Contactpersoon voor de pers voor:

RTL's Multi Channel Network

Gerelateerde berichten

* YouTube-fenomeen Mertabi knokt zich binnen bij RTL

YouTube-fenomeen Mertabi knokt zich binnen bij RTL

27 november 2014