SpotXchange Benelux pakt leidende rol in online videomarkt


Datum

Hilversum 11 maart 2015

* Persbericht

Vandaag, op woensdag 11 maart, wordt SpotXchange Benelux officieel gelanceerd. Met de komst van SpotXchange krijgen adverteerders toegang tot de hoogwaardige video-inventory van onder andere RTL XL, maar ook sport-, entertainment- en lifestyle-uitgevers, zoals VI en NBC. Met de toevoeging
van de voorraad van recent aangesloten uitgevers, zoals Gamehouse, die wereldwijd marktleider is in casual gaming voor vrouwen, verwerft SpotXchange in een klap een leidende rol in de online video markt.

Het online video advertising platform van RTL Nederland, Videostrip, gaat verder als SpotXchange en opereert vanaf nu gezamenlijk onder de naam SpotXchange Benelux. Mike Shehan, CEO van SpotXchange reageert: "Het is goed om in Amsterdam te zijn voor de officiele lancering van SpotXchange
Benelux en ik ben verheugd om de deskundigen van het Videostrip-team als nieuwe medewerkers te verwelkomen. Er zijn veel kansen om onze business te laten groeien in de Benelux en we geven uitgevers graag een onafhankelijke oplossing voor al hun video ad serving."

Arno Otto MD Digital RTL Nederland vult aan: "Dat Amsterdam de hub wordt voor online video advertising in de Benelux en straks ook de Nordics zegt veel over de centrale en innovatieve rol die Nederland inneemt op dit gebied. Met Videostrip hebben we onze positie in de digitale
advertentiemarkt vergroot en nu zijn we klaar voor de volgende stap. Met een global player als SpotXchange gaat dat lukken."

Het nieuwe kantoor in Amsterdam wordt geleid door Managing Director Elwin Gastelaars, voorheen Manager Digital Trading bij RTL Nederland: "SpotXchange onderscheidt zich van Google en Facebook op drie belangrijke punten: onafhankelijkheid, volledige transparantie en focus op
productontwikkeling op het gebied van online video en televisie. We staan aan de vooravond van een kentering in de adverteerdersmarkt en ik ben heel blij dat ik nu de kans heb om met SpotXchange Benelux de weg vrij te maken voor deze nieuwe vorm van adverteren."

Woensdag 11 maart worden uitgevers, adverteerders en bureaus op de hoogte gebracht van de plannen van SpotXchange Benelux.

Bekijk het interview van Elwin Gastelaars met 7Ditches TV.

* Boilerplate

Over SpotXchange
SpotXchange is het vertrouwde video-advertentieplatform dat premium uitgevers volledig geintegreerde inventory management biedt om enerzijds inkomsten te maximaliseren voor desktop, mobiel en connected TV en anderzijds de operationele kosten te verlagen. Uitgevers gebruiken SpotXchange's ad
serving, programmatic technologie en private marketplace mogelijkheden om effectief te opereren in een steeds complexer digitaal ecosysteem waarin ze volledige transparantie, inzichten in en controle krijgen over het koopgedrag van de toonaangevende merken van vandaag. Meer dan 4 miljard
video-advertentie beslissingen worden dagelijks door SpotXchange verwerkt, waarbij per maand advertenties worden getoond aan meer dan 900 miljoen mensen in meer dan 200 landen. Naast het hoofdkantoor ten noorden van Denver, heeft SpotXchange ook kantoren in New York, San Francisco, Londen,
Amsterdam en Sydney en is consequent het hoogst genoteerde video platform (getoonde advertenties) binnen comScore. Voor meer informatie zie www.spotxchange.com en volg SpotXchange op Twitter via @SpotXchange.

Contactpersoon

* [IMG]

Kim Koppenol

Manager Corporate Communicatie & Merkstrategie

* Twitter

@KimKoppenol

* Telefoonnummer

035-6718597

* Contact

Kim Koppenol

* Contactpersoon voor de pers voor:

Beleidszaken, RTL Nederland en dochterondernemingen.

Gerelateerde berichten

* SpotXchange en RTL Nederland gaan joint venture aan voor de Benelux

SpotXchange en RTL Nederland gaan joint venture aan voor de Benelux

12 februari 2015

* [IMG]

History repeating

11 maart 2015