Gemeentebelastingen centraal geregeld door Tribuut


Vanaf 1 januari 2016 voert het centrale belastingcentrum Tribuut in Epe namens de gemeenten Apeldoorn, Epe, Lochem, Voorst en Zutphen de heffing en invordering van gemeentebelastingen uit. Evenals de waardering van onroerende zaken volgens de Wet Waardering Onroerende Zaken (WOZ). Het doel is
om hiermee particulieren, bedrijven en instellingen de voordelen te bieden van een aanspreekpunt en een verbeterde dienstverlening.

De voordelen van samenwerken

Voor de vijf deelnemende gemeenten levert de samenwerking voordelen op. Er is een organisatie voor inwoners, bedrijven en instellingen waar ze terecht kunnen met vragen op het gebied van gemeentebelastingen en de WOZ. Ook is het voeren van een administratie en het werken met een
belastingsysteem efficienter. Deelnemende gemeenten blijven zelf verantwoordelijk voor de hoogte van de tarieven en het maken van verordeningen.

WOZ-beschikking en aanslag gemeentebelastingen 2016

Tribuut verstuurt eind februari de WOZ-beschikking en de aanslag voor gemeentebelastingen.

Online regelen

Op www.tribuut.nl is informatie te vinden over regelingen en tarieven per gemeente. Door in te loggen met DigiD kan men hier direct persoonlijke zaken regelen of bijvoorbeeld een WOZ-taxatieverslag inzien.

Informatie en bereikbaarheid

Begin januari 2016 versturen de gemeenten naar alle betrokken inwoners, bedrijven en instellingen een brief met meer informatie. Tribuut is te volgen via Twitter: @tribuut en per 1 januari is de nieuwe website www.tribuut.nl online. Medewerkers van Tribuut zijn vanaf 1 januari bereikbaar per
e-mail via info@tribuut.nl en telefonisch via 055 - 580 22 22. Dit is van maandag tot en met donderdag van 08.30 - 17.00 uur en op vrijdag van 08.30 - 12.30 uur. Wie voor 1 januari vragen heeft over gemeentebelastingen of de WOZ, kan hiervoor nog bij de eigen gemeente terecht.