Kapotte lantaarnpaal? Meld het!


Goede openbare verlichting is van groot belang voor de verkeersveiligheid. Het zorgt er ook voor dat mensen zich 's avonds en 's nachts veiliger voelen op straat. Bovendien houden inbrekers er niet van om gezien te worden. Het is daarom vervelend als de straatverlichting het niet doet. U kunt
er zelf iets aan doen om te zorgen dat de verlichting het snel weer doet. Komt u een kapotte lantaarnpaal tegen? Meldt het! U kunt melding doorgeven via het digitale meldingsformulier. U kunt ook bellen naar 14 0180.

Meer meldingen

In de herfst en winter zien wij meer storingsmeldingen ten opzichte van de zomerperiode. Inwoners zijn vanwege de donkere dagen bewuster van niet-brandende verlichting en melden dit eerder. Door weersomstandigheden zoals heftige regenval en storm heeft de verlichting ook extra te verduren.
Lampen gaan kapot en boomwortels beschadigen de kabels. Openbare verlichting heeft de komende maanden dan ook de verhoogde aandacht van de gemeente en netbeheerder Stedin.

Netstoringen

Niet alle storingen kunnen door de gemeente opgelost worden. Wanneer er storing aan de elektriciteitskabels is, moet Stedin de storing verhelpen. Stedin komt in actie zodra wij of onze aannemer aangeeft dat de oorzaak van de storing vermoedelijk in het elektriciteitsnet zit. Dergelijke
netstoringen zijn helaas meestal niet direct te verhelpen. Dit duurt vaak meerdere dagen. Bijvoorbeeld omdat eerst de omwonenden moeten worden geinformeerd over de geplande stroomonderbreking vanwege de reparatie aan het net. Ook is vaak de aanvraag van een vergunning nodig om de grond open te
mogen maken. Wanneer Stedin een ondergrondse storing bij u in de buurt moet verhelpen, krijgt u hier een brief over. In de brief staat aangeven wanneer de storing verholpen wordt en of u hiervoor thuis moet zijn. Het kan voorkomen dat u een dagdeel thuis moet zijn, omdat vanwege de veiligheid
het gas en/of elektriciteit afgesloten moet worden.