Nieuwe gezamenlijke uitvoerings-organisatie sociale dienst Maastrich..


Vanaf 1 januari 2016 bundelen de regionale sociale dienst Pentasz Mergelland en de sociale diensten van de gemeenten Valkenburg aan de Geul en Maastricht hun krachten.

Zij gaan samen verder onder de nieuwe naam `Sociale Zaken Maastricht Heuvelland'.

Een nieuwe naam

Het uitgangspunt is dat klanten zo min mogelijk merken van de samenvoeging. Mogelijk dat er in de toekomst kleine veranderingen in de werkwijze worden doorgevoerd. Hierover zal tijdig worden gecommuniceerd.

Grootste verandering is de nieuwe naam `Sociale Zaken Maastricht Heuvelland' en het bezoekadres van de centrale locatie. Deze ligt straks aan de Randwycksingel in Maastricht. Vanuit die locatie wordt er gebiedsgericht gewerkt voor inwoners en werkgevers in Maastricht en Heuvelland.

Waarom samenwerken?

De gemeenten Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Maastricht, Meerssen, Vaals en Valkenburg a/d Geul hebben er per 1 januari 2015 een aantal nieuwe taken bij gekregen. Daar zetten zij nu samen de schouders onder. Dit levert een stevigere organisatie op en een betere kwaliteit van de
dienstverlening. Zowel digitaal als persoonlijk. De gemeente Maastricht werkt bijvoorbeeld al veel met het digitaal indienen van aanvragen. Dat wordt verder uitgebreid, zodat er meer zaken gemakkelijk vanuit thuis geregeld kunnen worden. Ten slotte wordt er ook samengewerkt om kosten te
besparen.

Informatie

Clienten en publiek worden in de komende periode via diverse kanalen geinformeerd. Dit gebeurt in afstemming met alle betrokken partijen. Telefonisch is Sociale Zaken Maastricht Heuvelland straks bereikbaar via het bestaande nummer 14 043. Daarnaast komt er ook een eigen website voor de nieuwe
organisatie.