Marketing Award Rotterdam naar Aboutaleb oeuvreprijs naar Wondolleck

Marketing Award Rotterdam naar Aboutaleb oeuvreprijs naar Wondolleck

Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft dinsdagavond de 15eMarketing Award Rotterdam gewonnen. De award werd uitgereikt door juryvoorzitter Jos van der Vegt tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam in de Laurenskerk. Aboutaleb voert niet direct marketing uit voor de stad maar is de *ultieme ambassadeur voor Rotterdam in 2015*, zo oordeelt de jury. De oeuvreprijs ging naar Roland Wondolleck, directeur van Rotterdam The Hague Airport.

De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks uitgereikt aan iemand die het afgelopen jaar een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam. Volgens de jury was Aboutaleb, nog meer dan in voorgaande jaren in binnen- en buitenland de ultieme ambassadeur voor Rotterdam.

"Van het Witte Huis tot Indonesi*, van bedrijfsleven tot haven, tot in de wijken van de stad. Aboutaleb vertelt kundig en aansprekend over zijn haven, de Erasmus Universiteit, het Erasmus Medisch Centrum, de ondernemers en de bewoners van de stad. Over de uitdagingen, de dromen, de idee*n en ambities. Hij laat overal en altijd zien dat Rotterdam de stad is waar je wilt zijn. De stad waar je welkom bent, waar je dromen waar kunt maken en waar kansen liggen,* stelt de jury van de Marketing Award, die grote bewondering heeft voor de "trots van Aboutaleb op zijn stad en haar mensen*.

Wondolleck maakt luchthaven tot visitekaartje

In de Laurenskerk werd bovendien voor de tweede keer de Marketing Award Rotterdam - Oeuvreprijs uitgereikt. Deze award gaat eens in de vijf jaar naar iemand die in zijn of haar carri*re op diverse manieren heeft bijgedragen aan het imago van Rotterdam. Wondolleck wist volgens de jury niet alleen de luchthaven van de stad uit te bouwen tot *een van de mooiste visitekaartjes van Rotterdam*. "De groei van de regionale economie, het imago van de stad en de samenleving staan bij Wondolleck hoog in het vaandel. Hij is altijd zeer betrokken bij de stad en regio en is er van overtuigd dat een *wereldstad* als Rotterdam een luchthaven nodig heeft. Daarbij opereert Wondolleck niet alleen vanuit het belang van de luchthaven maar ook vanuit het bewustzijn dat een stad met luchthaven meer *meetelt*.*

Nieuwe award voor aanstormend talent in duurzaamheid

Nieuw dit jaar was de uitreiking van de Marketing Award Rotterdam - Aanstormend Talent. Deze aanmoedigingsprijs is bedoeld voor iemand die * min of meer - aan het begin van zijn of haar carri*re staat en een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam. De jury heeft bewondering voor de manier waarop de oprichters van Rotterzwam, Mark Slegers en Siemen Cox, in 2015 hun ambities om *hun leven duurzamer in te richten, duurzaamheid tot uitvoering te brengen en anderen te inspireren* verder hebben vertaald in BlueCity010.

"BlueCity010 is een bruisend voorbeeld, voor Nederland en de wereld, van hergebruik, ondernemerschap, duurzaamheid en economische activiteit. Beide heren zijn bekend tot ver buiten de stadsgrenzen en promoten met hun idee*n ook altijd Rotterdam. In hun verhaal is Rotterdam de plek waar het allemaal kan gebeuren en daarmee bouwen ze mee aan het imago.*

Foto van links naar rechts: Wondolleck, Aboutaleb en Mark Slegers