Klanten bovengemiddeld tevreden over Previder


26 January 2016

De verschillende afdelingen scoren gemiddeld een 7,6

Hengelo, 26 januari 2016 - Previder, leverancier van datacenter-, cloud- en connectiviteitsdiensten, heeft tijdens het laatste klanttevredenheidsonderzoek bijzonder goede resultaten behaald. Klanten gaven Previder gemiddeld een 7,6 voor de kwaliteit van de verschillende afdelingen. Het bedrijf
laat daarmee andere datacenterleveranciers, die vergelijkbare onderzoeken uitvoeren, achter zich.

Het klanttevredenheidsonderzoek werd uitgevoerd onder de klanten en partners van Previder die momenteel diensten afnemen uit de twee carrier-Previder datazaalneutrale datacenters. De klanten beantwoordden daarbij onder andere vragen met betrekking tot hun tevredenheid over de verschillende
afdelingen van Previder (verkoop, servicedesk en orderdesk), over de dienstverlening in zijn totaliteit en of ze Previder zouden aanbevelen aan anderen. Op alle punten werden daarbij goede cijfers gehaald. De competenties van de verschillende afdelingen kregen gemiddeld een 7,6. De Net
Promotor Score (NPS), ofwel de score die weergeeft in welke mate klante
n je zouden aanbevelen aan een ander, kwam uit op 26.

NPS-score en feedback
Mark Hegeman, servicemanager bij Previder, is erg tevreden met de gunstige resultaten. Met name de hoge NPS was voor hem een erkenning voor de kwaliteit van de dienstverlening. "Het feit dat onze klanten ons zeker aan zouden bevelen aan anderen is in feite de beste reclame die je je als
bedrijf kan wensen," aldus Hegeman. "Het laat ook zien dat we als bedrijf op de goede weg zijn. We hebben afgelopen jaar verschillende ingrepen gedaan om de kwaliteit van de dienstverlening nog verder te verbeteren, zoals een nieuw ticketing-systeem, de migratie van ons platform naar full-SSD
storage en de introductie van een nieuw self-service IaaS-portal. Je ziet dat dit zijn vruchten afwerpt."

Klanten kregen ook de mogelijkheid om feedback te geven, waardoor Previder ook het komende jaar effectief kan werken aan het verbeteren van de klanttevredenheid. Sommige klanten namen deze mogelijkheid om hun waardering uit te spreken. Met name de heldere en servicegerichte houding van de
medewerkers werden daarbij geroemd. "We blijven werken aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Goede service en klantcontact is een van die punten waar je je als datacenterleverancier echt mee kan onderscheiden. Klanttevredenheid heeft zodoende onze allerhoogste prioriteit," aldus Hegeman.

Download hier het hele klanttevredenheidsrapport.

***

Over Previder
Previder is een toonaangevende leverancier van high-end datacenter- en cloud-diensten, strategisch gelegen tussen de Amsterdamse en Duitse Internet Exchange. Met een unieke Twin-datacenter oplossing levert het stabiele, hoogwaardige en schaalbare infrastructuur aan IT-dienstverleners en
eindgebruikers. Previder levert zowel cloud-hosting, co-locatie als connectiviteitsdiensten. De datacenters zijn milieuvriendelijk, duurzaam en kostenefficient en worden gebruikt door klanten als Ordina, Reggefiber en Vitens. De specialisten van Previder staan voor een persoonlijke aanpak en
zijn in staat om samen met klanten innovatieve oplossingen te realiseren. Meer informatie: www.previder.nl