Successful and failing reading development: progress in (neuro)science and practice

Symposium Rudolf Berlin Center over de recente neurocognitieve kennis op het vlak van normale en verstoorde leesontwikkeling

04 feb 2016 13.00 - 17.30

Symposium

Gerenommeerde (inter)nationale sprekers presenteren de nieuwste wetenschappelijke inzichten en praktische ontwikkelingen op het vlak van leesproblemen en dyslexie.

Het symposium Successful and failing reading development: progress in (neuro)science and practice biedt een overzicht van de recente neurocognitieve kennis op het vlak van normale en verstoorde leesontwikkeling en koppeling tussen deze kennis en praktisch handelen.

Dit symposium wordt gehouden ter afsluiting van het project Fluent reading acquisition neurocognitively decomposed: The case of dyslexia. Dit project is uitgevoerd door de Universiteit Maastricht (Neurocognitie), de Universiteit van Amsterdam (Ontwikkelingspsychologie), en het IWAL en is gefinancierd door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Het project is onderdeel van het Nationaal Initiatief Hersenen en Cognitie en heeft zich gericht op de neurocognitieve processen die van belang zijn in de normale en verstoorde verwerving van leesvloeiendheid en op de vertaling van deze inzichten in innovatieve training van leesvloeiendheid bij kinderen met dyslexie.

Het project is een belangrijke drijfveer geweest achter de oprichting van het Rudolf Berlin Center (RBC), een universitair expertisecentrum op het gebied van leerproblemen. De missie van het RBC is het verrichten van wetenschappelijk onderzoek, het opleiden van klinisch specialisten en het uitvoeren van gespecialiseerde zorgverlening op het vlak van leerprocessen en in het bijzonder leerproblemen.

Programma en aanmelden

Voor meer informatie over het programma en/of aanmelden kunt u terecht op de website van het Rudolf Berlin Center.

* Website van het Rudolf Berlin Center

Locatie

* Oudemanhuispoort

Oudemanhuispoort 4-6 | 1012 CN Amsterdam +31 (0)20 525 3361

Gepubliceerd door Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen