De bestrijding van leesproblemen bij dyslexie

05feb2016

11.00

De bestrijding van leesproblemen bij dyslexie

Ontwikkelingspsychologie

05feb2016 11.00

Promotie

Gebrek aan leesvloeiendheid is het meest hardnekkige kenmerk van dyslexie. Een recent theoretisch verklaringsmodel voor dyslexie veronderstelt het onvermogen om letters en spraakklanken te integreren als de meest waarschijnlijke oorzaak voor leesproblemen. Gorka Fraga Gonzalez combineert dit verklaringsmodel met recent verworven kennis over de hersennetwerken die betrokken zijn bij het lezen. Op die manier wil hij factoren identificeren die succesvol zijn in het bestrijden van de barriere in leesvloeiendheid bij personen met dyslexie.

Dhr. G. Fraga Gonzalez: Fixing Fluency: Neurocognitive Assessment of a Dysfluent Reading Intervention. Promotor is prof. dr. M.W. van der Molen. Copromotoren zijn dr. J. Tijms en dr. M.L. Bonte (Universiteit Maastricht).

Deelname

Toegang vrij

Locatie

* Aula - Oude Lutherse kerk

Singel 411 | 1012 XM Amsterdam

Ga naar detailpagina

* Download de samenvatting (PDF)

Zie het origineel.

Gepubliceerd door UvA Persvoorlichting