Problemen met woordinterpretatie bij verwerving moedertaal
05feb2016
14.00
Problemen met woordinterpretatie bij verwerving moedertaal
Taalwetenschap
05feb2016 14.00
Promotie
Hoewel kinderen hun moedertaal snel leren, ondervinden ze soms toch problemen bij het correct interpreteren van bepaalde woorden in hun moedertaal. Voorbeelden van dit soort woorden zijn reflexieven (bijvoorbeeld `zichzelf'), pronomina (bijvoorbeeld `hem') en kwantoren (bijvoorbeeld `elk'). Margreet van Koert onderzoekt de interactie tussen kwantoren en reflexieven of pronomina vanuit een perspectief van (tweetalige) eerste-taalverwerving.
Mw. M.J.H. van Koert: Binding and Quantification in Monolingual and Bilingual Language Acquisition. Promotoren zijn prof. dr. A.C.J. Hulk en prof. dr. F.P. Weerman. Copromotor is dr. O.N.C.J. Koeneman (Radboud Universiteit Nijmegen).
Deelname
Toegang vrij
Locatie
* Agnietenkapel
Oudezijds Voorburgwal 229 - 231 | 1012 EZ Amsterdam +31 (0)20 525 2362
Ga naar detailpagina
* Download de samenvatting (PDF)
Zie het origineel.Gepubliceerd door UvA Persvoorlichting