Problemen met woordinterpretatie bij verwerving moedertaal

05feb2016

14.00

Problemen met woordinterpretatie bij verwerving moedertaal

Taalwetenschap

05feb2016 14.00

Promotie

Hoewel kinderen hun moedertaal snel leren, ondervinden ze soms toch problemen bij het correct interpreteren van bepaalde woorden in hun moedertaal. Voorbeelden van dit soort woorden zijn reflexieven (bijvoorbeeld `zichzelf'), pronomina (bijvoorbeeld `hem') en kwantoren (bijvoorbeeld `elk'). Margreet van Koert onderzoekt de interactie tussen kwantoren en reflexieven of pronomina vanuit een perspectief van (tweetalige) eerste-taalverwerving.

Mw. M.J.H. van Koert: Binding and Quantification in Monolingual and Bilingual Language Acquisition. Promotoren zijn prof. dr. A.C.J. Hulk en prof. dr. F.P. Weerman. Copromotor is dr. O.N.C.J. Koeneman (Radboud Universiteit Nijmegen).

Deelname

Toegang vrij

Locatie

* Agnietenkapel

Oudezijds Voorburgwal 229 - 231 | 1012 EZ Amsterdam +31 (0)20 525 2362

Ga naar detailpagina

* Download de samenvatting (PDF)

Zie het origineel.

Gepubliceerd door UvA Persvoorlichting