Ruime 9 voor gemeentelijke dienstverlening


Publicatiedatum: 18 februari 2016
18 februari 2016

De gemeente Eindhoven krijg van haar inwoners een ruime 9 voor gemeentelijke dienstverlening.

Eindhovenaren zeer tevreden over Inwonersplein, 14040 en digitaal loket

In 2015 krijgt de gemeente Eindhoven van haar inwoners een hoge klanttevredenheidsscore. Voor de balies op het Inwonersplein en het Callcenter 14040 is de klanttevredenheid in 2015 gestegen naar een 9,5. Dit cijfer is het resultaat van ruim 20.000 reacties. De klanttevredenheid over het
digitaal loket is gestegen van een 8,1 naar een 9.

Snelheid

Naast verbeterde dienstverlening is de dienstverlening ook sneller geworden. Het percentage van de klanten met een afspraak op het Inwonersplein dat binnen 5 minuten aan de beurt was, is van 82% in 2014 naar 93% in 2015 gegaan. Voor de klanten die 14040 belden, geldt dat 85% van hen binnen 25
seconden contact had met de gemeente. In 2014 was dat 76%.

Optimalisatie samen met inwoners

In het afgelopen jaar heeft de gemeente nadrukkelijk ingezet op het betrekken van de inwoners bij de optimalisatie van de dienstverlening. Dit is onder andere gedaan door de klanttevredenheid op drie kanalen (balie, telefoon en digitale formulieren) continu te meten. Naast een score konden
respondenten ook adviezen, tips of andere feedback geven. Met deze input zijn diverse verbeteringen doorgevoerd en staan nog verdere verbeteringen gepland.

Trots

Wethouder Yasin Torunoglu is trots op deze prestaties. "Maar vooral op alle ambtenaren die zo hard werken om de Eindhovenaren zo goed mogelijk van dienst te zijn. Ook dit jaar stelt de gemeente weer alles in het werk om de goede resultaten uit 2015 te evenaren. De verbetering van de
dienstverlening wordt vanaf 2016 ook bij andere onderdelen van de gemeente een belangrijk punt van aandacht."

Heeft u een opmerking over deze pagina? Geef het ons door.