Koopjesjager meestal vrouw


ARNHEM, 20160308 -- Uit onderzoek van de aanbieding en koopjes website www.gratisgorilla.nl is de gemiddelde koopjesjager een vrouw (69%) met een leeftijd tussen de 35 en 55 (49%). In de meeste gevallen hebben deze koopjesjager een lagere opleiding (41%) en een onder modaal inkomen (43%) in verhouding tot modaal (35%) boven modaal (21%).

Om er achter te komen wat de reden is dat meer vrouwen opzoek zijn naar aanbiedingen en acties zijn er de volgende mogelijke conclusies.

Conclusies man vs vrouw
Mogelijke reden dat vrouwen vaker opzoek zijn naar koopjes en aanbiedingen.
1 Vrouwen zijn prijsbewuster dan mannen. Als mannen iets willen kopen dan kijken ze minder snel naar de prijs dan vrouwen.
2 Vrouwen vinden het leuker dan mannen opzoek te gaan naar aanbiedingen. Ze maken hier meer tijd voor vrij en bezoeken hierdoor vaker een actie of kortingswebsite dan mannen.
3 Mannen winkelen minder. Echter als ze iets kopen valt de keuze eerder op een A-merk dan een B-merk. 

Conclusies lagere opleiding / inkomen
Mogelijke reden dat koopjesjager vaak onder modaal lager inkomen heeft.
1 Als er onder modaal verdiend wordt wordt men gedwongen om prijsbewuster te zijn en opzoek te gaan naar de beste deals en aanbiedingen.
2 Er zit een relatie tussen mensen met een lager opleiding en een lager inkomen.


Over Gratisgorilla.nl
De website gratisgorilla verzameld alle gratis deals en acties met hoge kortingen met als doel zoveel mogelijk mensen te helpen om geld te besparen op hun aankopen. Gratisgorilla.nl is een project van het bedrijf Wolters Internet.

Over Wolters Internet
Wolters Internet is een internet bedrijf waar verschillende online concepten onder vallen zoals:
Gratisgorilla.nl – verzamelsite voor kortingen en gratis deals
Nipponblades.com – verkoop handgemaakte Japanse koksmessenContactgegevens

Wolters Internet