Officiele bekendmakingen 2016 week 12


Liesbeth Veldhoven

23 maart 2016 - week 12

* Vergunningaanvragen
* Overige
* Besluiten

Vergunningaanvragen

Omgevingsvergunningen

Aangevraagd

Locatie: Parallelweg ong, Oosterbeek
Voor: noodkap eik
Datum ontvangst: 10 maart 2016

Locatie: Jhr. N.V. Rosenthalweg 5, Oosterbeek
Voor: renoveren woning en vervangen dakkapel
Datum ontvangst: 4 maart 2016

Locatie: Utrechtseweg 178, Oosterbeek
Voor: wijzigen winkelpui begane grond
Datum ontvangst: 11 maart 2016

Locatie: Bennekomseweg 160, Renkum
Voor: vervangen bestaande duiker en kappen diverse bomen
Datum ontvangst: 4 maart 2016

Locatie: Nieuwe Fluitersmaatscheweg 2, Renkum
Voor: plaatsen erfafscheiding aan zuid-, west- en noordzijde
Datum ontvangst: 9 maart 2016

Locatie: Veerweg 1, Renkum
Voor: plaatsen nieuwe havenkraan op kade bij haven Parenco
Datum ontvangst: 11 maart 2016

Locatie: Mecklenburglaan 33, Doorwerth
Voor: verwijderen draagmuur
Datum ontvangst: 9 maart 2016

Informatie

Voor meer informatie over bovengenoemde aanvragen kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA), Eusebiusbuitensingel 53 in Arnhem. De ODRA is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is (026) 37 71 600. Het
e-mailadres is (postbus@odra.nl). De publicatie van deze aanvragen heeft uitsluitend een informatief karakter. Er kunnen in dit stadium geen bezwaren worden ingediend. Er wordt geen correspondentie gevoerd over bovengenoemde aanvragen.

APV/ Bijzondere Wetten vergunningen/ontheffingen

Aangevraagd

Het college van burgemeester en wethouders dan wel de burgemeester heeft in de week voor 17 maart onderstaande aanvragen voor een vergunning of ontheffing ontvangen van:

Gemeente

* Stichting Stuwwalloop, Stuwwalloop, diverse wegen, 28 mei 2016.

Oosterbeek

* Koninklijke Harmonie Oosterbeek, Picknick in the Park, muziekluifel park Hartenstein, 12 juni 2016.

Renkum

* R.T.V. Bakkershaag, Jeugdkamp Bakkershaag 2016, Hogenkampseweg, 11 en 12 juni 2016.

Informatie

Naar aanleiding van deze aanvragen kunt u binnen 7 dagen na deze publicatie een reactie sturen. De aanvragen kunt u gedurende deze termijn inzien bij het Servicepunt (tijdens openingstijden). U kunt ons ook bellen op (026) 33 48 111 of mailen via (info@renkum.nl).

Overige

Collecterooster april 2016

* 3 april t/m 9 april: ZOA
* 10 april t/m 16 april: Fonds Gehandicaptensport
* 17 april t/m 23 april: Nederlandse Hartstichting
* 24 april t/m 30 april: Nationaal Fonds Kinderhulp

Mandaat voor woningmarktregio woningbouwcorporaties

Het college van burgemeester en wethouders heeft op 15 maart 2016 besloten de minister van Wonen en Rijksdienst te verzoeken een woningmarktregio vast te stellen. De gemeenten in de regio Arnhem-Nijmegen willen dat de minister het gebied van de voormalige stadsregio Arnhem-Nijmegen vaststelt
als Woningmarktregio als bedoeld in artikelen 34 en 35 van het Besluit toegelaten instellingen volkshuisvesting. Alleen binnen hun woningmarktgebied mogen woningbouwcorporaties nieuwe activiteiten ontplooien.

De gemeente Nijmegen zal de procedures die bij het verzoek horen uitvoeren. Het gaat om het vragen van zienswijzen aan betreffende corporaties en aan gemeenten buiten de voorgenomen woningmarktregio waar deze corporaties ook werkzaam zijn.

Het college van burgemeester en wethouders van Renkum verleent mandaat aan het college van burgemeester en wethouders van Nijmegen om de zienswijzeprocedure als bedoeld in artikel 34 en 35 van het Besluit toegelaten instellingen volkshuisvesting 2015 toe te passen. Het mandaat treedt per
direct in werking. Het mandaat ligt met ingang van vandaag 6 weken ter inzage in het gemeentehuis, Generaal Urquhartlaan 4 in Oosterbeek.

Besluiten

Omgevingsvergunningen

Verleend

Locatie: Wolfhezerweg 33, Wolfheze
Voor: afscheiding tussen percelen
Verzenddatum: 11 maart 2016

Geaccepteerde en volledige meldingen
Melding volledig

Locatie: Beukenlaan 41 A, Renkum
Voor: realiseren gesloten bodemenergie systeem
Verzenddatum: 8 maart 2016

Bezwaar

Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van de dag na verzending van het besluit gedurende 6 weken ter inzage bij de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA), Eusebiusbuitensingel 53 in Arnhem.

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend
zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.

Verleend met toepassing van de uitgebreide voorbereidingsprocedure

Locatie: Goudsbloemstraat 2, Renkum
Voor: brandveilig gebruik
Verzenddatum: 17 maart 2016

Beroepsclausule

Bent u het niet eens met een besluit? En heeft u eerder een zienswijze ingediend op het ontwerp-besluit? Dan kunt u schriftelijk in beroep gaan. Doe dit binnen 6 weken na de verzenddatum van het besluit. Vermeld in elk geval:

* uw naam en adres;
* om welk besluit het gaat;
* de reden dat u bezwaar maakt;
* de datum waarop u bezwaar maakt.

Zet uw handtekening eronder en stuur uw beroepschrift naar de Rechtbank Gelderland, postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

Let op: het indienen van een beroepschrift heeft geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit de dag na verzending gewoon in werking treedt. Wilt u dat niet? Dan kunt u naast uw beroep ook om een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland,
team Bestuursrecht, postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Hier zijn kosten aan verbonden.

APV/ Bijzondere Wetten vergunningen/ontheffingen

Verleende vergunningen/ontheffingen

* Toerclub Wageningen, Veluviatocht, diverse wegen, 26 maart 2016. Verzenddatum: 15 maart 2016.
* Oranjevereniging Oosterbeek, Koningsdag, Park Hartenstein, 27 april 2016. Verzenddatum: 15 maart 2016.

Bezwaar

Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van de dag na verzending van het besluit gedurende 6 weken ter inzage in het gemeentehuis in Oosterbeek.

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend
zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.

Aangezien het indienen van een bezwaarschrift geen schorsende werking heeft en het besluit daarom de dag na verzending in werking treedt, kunt u ook een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Team bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.