XYMS ontwikkelt 'MarketingModules' voor ondernemers en zzp'ers

maandag 11 april 2016 09:00 Economie

Dit is een origineel bericht van XYMS

'MarketingModules' van XYMS helpt ondernemers en zzp'ers met marketingactiviteiten

XYMS is een start-up geboren op de Hogeschool Utrecht, die ondernemers en zzp'ers helpt met de operationele marketingactiviteiten. Zij hebben een simpel en laagdrempelig aanbod ontwikkeld speciaal voor partijen met een klein budget: MarketingModules.

Om uit te leggen hoe de MarketingModules werken, kan het best de metafoor van het kopen van een pizza worden gebruikt. Wanneer iemand zin heeft in pizza, is het meestal zo dat men een hele pizza moet afnemen, terwijl het niet zo hoeft te zijn dat men zin heeft in een hele pizza. Met de MarketingModules van XYMS kan men vanaf nu ook slechts een pizzapunt aanschaffen. Het aanbod staat op drie pijlers; een gratis intake, maandelijks opzegbaar en hele flexibele pakketten.

Hoe het werkt

Tijdens de intake leert XYMS de doelgroep kennen. Daarna kan XYMS een van de tien MarketingModules maandelijks op een vaste dag leveren. Enkele voorbeelden van MarketingModules zijn: sociale mediabeheer, e-mailmarketing, blogging en internetadvertenties.

Praktisch gaat het als volgt; de ondernemer vult het intakeformulier zo goed mogelijk in en retourneert het aan XYMS. XYMS roostert de levering van de MarketingModule in op een vaste dag in de maand. Bijvoorbeeld in het geval van de MarketingModule 'beheren van sociale media', plant XYMS een vaste dag de hele maand in. Zo zit er een structuur in de plaatsingen op de verschillende platformen. De MarketingModule 'beheren van mailmarketing' zorgt ervoor dat de ondernemer een periodieke mailing op een vast moment geleverd krijgt bij (een specifiek deel van) de klanten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een klanttevredenheidsonderzoek, kortingscoupons of nieuwsbrief. Voor een uitgebreid overzicht van alle MarketingModules, kunt u terecht op xyms.nl/marketingmodules.

Vanuit de filosofie dat ondernemers en zzp'ers met een beetje sturing best een hoop zelf kunnen op marketinggebied, heeft XYMS de afgelopen twee jaar tientallen klanten tot ambassadeurs weten te transformeren. 'Er zijn veel partijen aan het zenden zonder concrete boodschap. Met marketingactiviteiten kan men het onderscheidende vermogen benadrukken. Hiermee kun je het bestaansrecht van de organisatie creeren en versterken.' Aldus Yoram Roemersma oprichter. Volgens Xander Graaf, oprichter: 'met MarketingModules kunnen ondernemers en zzp'ers zich richten op hun kernactiviteiten. Het feit dat MarketingModules met een gratis intake komen, maandelijks opzegbaar en heel flexibel zijn, zorgt ervoor dat zij veilig een probeeraankoop kunnen doen. Na de eerste periode heeft de ondernemer drie opties. 1: Doorgaan met de MarketingModule(s). 2: Een maatwerktraject ingaan. 3: Afscheid nemen.'

Over XYMS

Yoram Roemersma (25) en Xander Graaf (22) zijn tijdens hun studie Commerciele Economie aan de Hogeschool Utrecht begonnen met het geven van marketingadviezen aan bedrijven en ondernemers in hun eigen netwerk. Samen met de Hogeschool Utrecht hebben zij hun bedrijf vormgegeven. Zij hebben beiden een ondernemingsplan geschreven als afstudeerscriptie. Hiermee is zelfs een nominatie voor beste scriptie van het jaar verworven. De heren hebben tot doel om zoveel mogelijk ondernemers en zzp'ers te leren wat het belang is van marketingactiviteiten.

Er is een bezoekadres in de regio Utrecht aan de Oranjelaan 8 in De Meern. Zij zijn het best te bereiken via WhatsApp op 0631917420 of per mail via yoram@xyms.nl. Meer informatie: www.xyms.nl

*

*

*

*