Clientervaringsonderzoek Wmo


Nieuwsbericht Clientervaringsonderzoek Wmo

Gepubliceerd op: 19 april 2016

De gemeente wil graag weten wat inwoners vinden van de ondersteuning die zij ontvangen vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), zodat de dienstverlening goed aansluit bij de wensen en behoeften. Daarom start er binnenkort een clientervaringsonderzoek.

Waarover gaat het onderzoek?

We vragen Wmo-clienten naar hun ervaringen met de Wmo. Hoe is er met de ondersteuningsvraag omgegaan? Hoe beoordeelt men de kwaliteit van de ondersteuning of voorziening? Welk effect heeft de ondersteuning op hun leven?

Hoe kunt u deelnemen?

Binnenkort ontvangen Wmo-clienten een uitnodiging met een schriftelijke vragenlijst. Het is echter ook mogelijk via een digitale vragenlijst aan het onderzoek deel te nemen. Het beantwoorden van de vragen kost ongeveer 10 minuten van uw tijd. Als u dat prettig vindt, kunt u iemand vragen om te
helpen bij het invullen. Dat kan een familielid zijn, de buren of een persoonlijk begeleider.

Anoniem en vrijwillig

Deelname aan het clientervaringsonderzoek is geheel vrijwillig. Alle informatie wordt anoniem verwerkt en kan niet worden herleid naar individuele personen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau: het Sociaal Planbureau Groningen in opdracht van de gemeente.

Uitkomsten

De gemeente publiceert voor de zomer de uitkomsten op de gemeentepagina en op de gemeentelijke website. Later in het jaar zullen de uitkomst ook via het Sociaal Planbureau Groningen beschikbaar zijn.