Lohuis Lighting & Energy winnaar 2016 in Duurzame verlichting


Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur

ROTTERDAM, 20160419 -- Lohuis Lighting & Energy is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Duurzame-verlichtingsbranche. Zij heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming met een zeer sterke positionering. ‘Lohuis Lighting & Energy weet haar uitgebreide knowhow op het gebied van ledverlichting uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

De vernieuwing en verduurzaming binnen bedrijven versneld inzetten. Dat is de missie van Lohuis Lighting & Energy (officiële naam: Lohuis Esco Finance NV), al 45 jaar actief ondernemend in de lampenbranche, waarvan 15 jaar in de ledverlichting. De onderneming wil bedrijven de kans geven om, waar mogelijk zonder eigen investering, maatschappelijk verantwoord te ondernemen en per direct te profiteren van kostenbesparing op energiegebied. Lohuis opereert met circa 70 zelfstandige adviseurs en werkt samen met professionele verkooporganisaties, installatiebedrijven en leveranciers van energiebesparende producten als Britisch Energy Saving Technologies BEST uit Engeland . Het bedrijf is opgericht in 2013, maar vindt zijn oorsprong al in 1970, en is gevestigd in Naaldwijk. Het is in heel Nederland actief.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Lohuis Lighting & Energy een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Lohuis Lighting & Energy, want zij is continu bezig haar producten en diensten te verbeteren en zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van de klant.’

‘Pay as you save’
Een mooie innovatie van Lohuis is het Pay-as-you-save actiepakket. Dit stelt bedrijven in staat om de benodigde investeringen in ledverlichting en andere maatregelen om energie te besparen te betalen in het tempo waarin men ook energie bespaart. Dus maatschappelijk verantwoord ondernemen met gesloten portemonnee. ‘Dit is een zeer  aantrekkelijke financieringsvorm’, weet Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Bij levering krijgt de leverancier – altijd een franchisenemer van Lohuis – in één keer betaald door de financieringsmaatschappij van Lohuis. Het kapitaal hiervoor wordt aangetrokken via crowdfunding. Hierdoor is men in staat het pakket tegen een aantrekkelijk afbetalingsregime aan te bieden aan de eindgebruiker.’

De jury prijst met name Lohuis’ grote deskundigheid in ledverlichting, haar zelfontwikkelde interne opleiding voor haar licht- en energieadviseurs – al 100 adviseurs zijn inmiddels opgeleid en hebben het Lohuis-certificaat behaald – en het feit dat zij een landelijk dekkend netwerk van led-adviseurs heeft gecreëerd.

De kosten voor verlichting bedragen circa 20% van de totale energiekosten in Nederland. Door gebruik te maken van ledverlichting kan daarop 50% bespaard worden, oftewel voor miljarden euro’s. Voor de toekomst wordt dan ook verwacht dat ledverlichting alle andere verlichtingssoorten zal overwinnen. De Nominatiecommissie is daarom optimistisch over de rol die Lohuis Lighting & Energy in de toekomst kan spelen. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een absolute topper in haar wereld. De terechte branchewinnaar!’

Meer informatie: www.lohuislighting.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:55 uur.