Basedriver omarmt Twitter


20 April 2016

Netwinst brengt opzienbarende resultaten van omni-channel marketingtool Basedriver naar nog meer kanalen en optimaliseert gebruik

Utrecht, 20 april 2016 - De tijd van het uitstorten van een zondvloed aan e-mails en irrelevante uitingen is voorbij. De consument accepteert het niet langer: 62 procent van de consumenten mijdt de klassieke reclame-uitingen actief. Daarom introduceerde Netwinst afgelopen december Basedriver.
Basedriver maakt het makkelijker om campagnes te organiseren, hiervoor de geschikte personen te selecteren, en de content te personaliseren. Vandaag kondigt Netwinst een uitbreiding van de Basedriver- functies en kanalen aan, onder andere met respectievelijk versleutelde communicatie en
Twitter. Bedrijven als KPN en NS communiceren daarmee inmiddels al op een relevante, individuele wijze met hun klanten, en die campagnes zorgen voor een hogere klanttevredenheid, minder opzeggingen, meer klantwaarde en dus een hogere omzet.



Basedriver e-mailcampagnes drie keer zo vaak geopend
Marketeers van topbedrijven, waaronder de NS, KPN, NewSkool Media, Telfort en Lindenhaege, hebben inmiddels gekozen voor Basedriver voor het organiseren van campagnes, het selecteren van de juiste klante
n, en het personaliseren van de content. Peter van der Schaar, directeur van Netwinst: "We komen dagelijks in aanraking met marketeers die tientallen templates en formulieren moeten invullen om een campagne via verschillende kanalen te versturen. Een hell of a job, zeker als er ook nog
gepersonaliseerd moet worden. Er wordt simpelweg lang niet zo persoonlijk en relevant gecommuniceerd als marketeers vaak zouden willen. Met Basedriver zorgen we dat er weer gefocust kan worden op de inhoud, in plaats van op het proces doordat we precies dat stuk uit handen nemen. Dat leidt tot
meer persoonlijke en relevantere campagnes, en dat is terug te zien in de indrukwekkende resultaten van het eerste kwartaal".[IMG]

* De meest succesvolle geautomatiseerde en gepersonaliseerde emailcampagne ver
zonden met Basedriver heeft een openingsratio van 73 (!) procent. Het gemiddelde van een nieuwsbrief ligt op 35,54 procent, volgens de nationale emailbenchmark van de DDMA, en op 22,4 procent volgens de Email Benchmark 2016.
* De meest gepersonaliseerde e-mail nieuwsbrief via Basedriver kent meer dan 4000 verschillende varianten. Dynamische nieuwsbrieven worden, ondanks bewezen resultaten, in slechts 20% van emailnieuwsbrieven op die manier gemaakt, aldus DDMA.
* Naast e-mail worden ook de omni-channel mogelijkheden van Basedriver, zoals connecties met callcenters, direct mail en sociale media steeds meer gezamenlijk gebruikt voor nog betere resultaten



Nieuwe functionaliteiten
"Ik spreek dagelijks marketeers die staan te popelen om met ons product te werken. We zijn nu een kwartaal onderweg en inmiddels bezig met de zesde implementatie bij een aantal van de grootste abonnementsbedrijven van Nederland. Na de zomer verwachten we dat dit er meer dan tien zijn, en dat
Basedriver de grens over gaat. We moeten er zelfs serieus rekening mee gaan houden dat we op korte termijn niet aan alle vraag kunnen gaan voldoen. Niet alleen maakt Basedriver de werkzaamheden van marketeers makkelijker en leuker, Basedriver bewijst in toenemende mate de oplossing te hebben
voor de discrepantie die is ontstaan tussen consument en het bedrijfsleven. Om deze kloof nog verder te verkleinen breidt Netwinst daarom de functionaliteiten van Basedriver verder uit", aldus Peter van der Schaar.



Het is in Basedriver nu mogelijk om:

* Nog eenvoudiger klanten te selecteren en uitingen te personaliseren
* Evaluatie-secties te gebruiken om te leren van resultaten
* Alle campagne content voor verschillende kanalen via een plek te beheren
* Veilig (selecties van) bestanden uit wisselen met leveranciers

Daarnaast zijn een aantal aspecten van Basedriver verder verbeterd:

* Het verder uitgebreide en gebruiksvriendelijk gemaakte Basedriver CMS
* De verdere geoptimaliseerde kalender, met nog beter overzicht van alle campagnes per kanaal
* De nog eenvoudigere koppeling tussen het optimale contactmoment, het juiste kanaal en content

Nieuwe kanalen
Basedriver maakt het leven van de marketeer makkelijker, doordat deze zich weer kan richten op marketing. Basedriver haalt de data op, zorgt dat er mee te werken valt, en levert de resultaten van een campagne terug voor verdere analyse, optimalisatie, en nog tevredener klanten.
Ken je je klant, dan weet je ook wat deze wil horen. Aangezien de klant meer dan alleen een e-mailadres heeft, is de persoonlijke communicatie via Basedriver binnenkort ook mogelijk via Twitter, SMS, en Ready-to-print PDF voor direct mail of drukwerk. Integratie met callcenters was in een
eerder stadium al mogelijk. Ook is er een integratie met nog meer e-mail marketing tools (Tripolis en Sendgrid).

Over Netwinst

Netwinst is een marketingtechnologiebedrijf uit Utrecht dat zich bezighoudt met het persoonlijker en relevanter maken van communicatie, door het toepassen van innovatieve technologie en data. Netwinst is de maker van Basedriver: de marketing management tool waarmee marketeers met
abonnementsproducten meer waarde halen uit hun klantenbase. Dit jaar viert Netwinst haar vijfde verjaardag. Ondanks haar leeftijd heeft het bedrijf een indrukwekkend klantenbestand opgebouwd. Tot de klanten behoren onder andere Electrabel, KPN, XS4ALL, New Skool Media en de NS. De oplossingen
van Netwinst worden binnen 8-12 weken geimplementeerd, waarna ze leiden tot een verhoogd rendement bij opdrachtgevers.

Tags: marketing