Nieuw klantvriendelijk systeem: Portaal Burgerzaken


Lees voor
22 april 2016

Wie deze week aan de balie komt op het stadhuis maakt kennis met een nieuw en klantvriendelijk systeem: Portaal Burgerzaken. Dit softwaresysteem maakt gebruik van een tweede computerscherm, zodat u kunt meekijken terwijl de medewerker gegevens invoert. Dat heeft allerlei voordelen, zowel voor
klanten als voor medewerkers.

Als u iets aanvraagt bij de gemeente of u moet een wijziging doorgeven, dan vult de medewerker aan de balie een elektronisch formulier in. Daar komen allerlei gegevens in en die kunt u niet zien. Daardoor ontstaan soms fouten, maar ontstaat ook onduidelijkheid over wat er met uw gegevens
gebeurt. Het tweede scherm maakt het voor u makkelijk om typefouten direct te melden en ook om te zien om welke gegevens het gaat.

Maar het tweede scherm biedt meer, zoals aanvullende informatie over wat er van u wordt gevraagd: hoe u bijvoorbeeld een vingerafdruk moet maken. Ook ziet u hoeveel stappen de medewerker nog moet doorlopen voordat uw aanvraag is afgerond.

De invoering van Portaal Burgerzaken brengt inwoners en gemeentemedewerkers dichter bij elkaar. Het past uitstekend in het `Van buiten naar binnen werken', wat het motto isvan het huidige college. De gegevens die we invoeren zijn van u, het is niet meer dan logisch dat u kunt zien wat de
gemeente ermee doet!