Plantronics Manager Pro helpt bedrijfscommunicatie te verbeteren


9 May 2016

Audiomanagementservice helpt partners nieuwe inkomstenbronnen te genereren



Hoofddorp, 9 mei 2016 - Plantronics (NYSE: PLT) kondigt vandaag Plantronics Manager Pro v3.8 en de nieuwe Asset Analysis-suite aan. Plantronics Manager Pro is een software abonnementsservice waarmee klanten en partners al hun audioapparaten kunnen beheren. IT- en contactcentermanagers kunnen
op basis van de interacties in hun organisatie meer inzicht krijgen. Een headset wordt zo een tool om data mee te verzamelen. Daarnaast worden samenwerking en klantenservice op het gebied van communicatie en interactie verbeterd.

De Plantronics Manager Pro Asset Analysis-suite biedt de mogelijkheid om:

* Het gebruik van apparaten, configuraties, reconfiguraties en firmware-updates bij te houden.
* Niet-standaard firmware, software en softphones in te zetten.
* Standaard apparaatinstellingen te bepalen aan de hand van gebruikerspersona's. Hiermee wordt een optimale gebruikerservaring gegarandeerd en kunnen bedrijven voldoen aan de eisen op het gebied van veiligheid en gezondheid op de werkplek.

Plantronics Manager Pro is de basisdienstverlening waarmee een bedrijf extra analyses kan bieden. Deze helpen IT- en contactcentermanagers om gebruikspatronen, conversatiedynamiek en akoestische `gezondheid' te evalueren. Asset Analysis is de eerste algemeen verkrijgbare suite.

Differentiatie, nieuwe inkomstenbronnen en hogere marges voor partners

Door de integratie met bestaande diensten, zorgt Plantronics Manager Pro ervoor dat channel partners klantrelaties met meer waarde kunnen creeren. Klanten kunnen waardevolle inzichten verkrijgen over het gebruik en de toepassing van headsets. Met deze nieuwe abonnementsservice kunnen partners
terugkerende software- en service-inkomsten realiseren en hun marges verhogen. Een reseller kan zijn managed services-aanbod vergroten door op afstand configuraties te beheren en settings en firmware-updates uit te sturen. Ze kunnen klanten helpen om vooruit te plannen, bekende
configuratieproblemen te elimineren en snel te reageren op service-aanvragen.

"De afgelopen 15 jaar hebben communicatie- en contactcenterresellers hun businessmodel verschoven van eenmalige hardware-aankopen naar terugkerende inkomsten uit software en diensten," zegt Nancy Jamison, principal analyst bij Frost and Sullivan. "Plantronics bevindt zich aan de rand van het
netwerk en heeft daarmee een unieke kijk op de kwaliteit en waarde van elke conversatie. Het nieuwe aanbod zal resellers helpen hun businessmodel nog verder uit te breiden door geweldige conversaties mogelijk te maken aan beide kanten van de telefoonlijn."

Voor distributeurs is dit een nieuwe ontwikkeling. Om de dienst makkelijk te kunnen incorporeren in bestaande software en serviceactiviteiten is het aanbod als een SaaS-oplossing beschikbaar.

Voordelen voor het IT-team

Zodra analytics direct in de bedrijfsprocessen worden opgenomen, bespaart dit kosten voor mankracht en middelen. Met Plantronics Manager Pro met Asset Analysis kan de IT-manager snel een inventarisrapportage maken om te zien wie welke headset in gebruik heeft, wat de operationele status is en
aan welke softphones de headset gekoppeld is. Speciaal voor klanten die unified communications gebruiken heeft de dienst grote toegevoegde waarde. Klanten kunnen gebruikerspersona's in hun hele organisatie identificeren en deze matchen met de juiste headset en communicatiestijl. Met
Plantronics Manager Pro kunnen managers de juiste mix samenstellen van systeem- en gebruikersbepaalde settings en deze uitsturen naar alle headsets, zodat zij vanaf het eerste moment de gebruiker een geweldige ervaring bieden. Deze service versnelt adoptie bij de gebruikers omdat rapportages
laten zien of en hoe headsets worden ingezet, en omdat de service de juiste instellingen garandeert. De IT-afdeling kan aan de hand daarvan bepalen wie er misschien extra training of een aanpassing van de instellingen nodig heeft.

Klantbeleving verbeteren

Met Plantronics Manager Pro met Asset Analysis voorzien contactcentermanagers hun customer service-medewerkers (CSR's) met de beste tools voor de beste klantbeleving. Met de service kan de contactcentermanager standaard configuraties creeren voor de CSR-werkplek waarmee de beste klant- en
CSR-ervaring wordt bereikt en behouden.

Plantronics Manager Pro completeert het portfolio aan headsets en digitale processoren van klanten. Elk bedrijf is nu in staat om klanten waardevol inzicht te geven in hun bedrijfscommunicatieprocessen. Daarnaast kunnen ze positieve resultaten behalen, zoals een hogere first call resolution.

De Plantronics Manager Pro en Asset Analysis-suite zijn beschikbaar via een jaarabonnement bij geautoriseerde resellers in Australie, Canada, Denemarken, Ierland, Nieuw-Zeeland, Singapore, Groot-Brittannie en de Verenigde Staten. Het aanbod zal in de komende maanden worden uitgebreid naar
andere regio's.

Over Plantronics:

Plantronics is een wereldwijde leider in audiocommunicatie voor zakelijk gebruik en consumenten. Ze pionieren al vijftig jaar met trends in audiotechnologie en creeren innovatieve producten waarmee mensen eenvoudiger kunnen communiceren. Van unified communications, bluetooth headsets tot
gaming-producten, Plantronics biedt ongeevenaarde kwaliteit, een ideale ervaring en uitzonderlijke service. De Plantronics-producten werden oorspronkelijk ontworpen voor de commerciele luchtvaart en worden nu gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100 evenals door luchtverkeersleiders,
alarmnummers en consumenten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op: www.plantronics.com.