DigitasLBi Amsterdam start e-commerce rollout voor luxury merk MCM

13 mei, 2016

DigitasLBi Amsterdam is gestart aan de Europese e-commerce rollout van het exclusieve tassen en- accessoiresmerk MCM uit Zuid-Korea. DigitasLBi Amsterdam werd na een wereldwijde pitch gevraagd om - naast de Europese uitrol van het platform - ook het volledige beheer van alle regio's (Global Managing Services) voor haar rekening te nemen. De bouw van de Europese site is inmiddels gestart en gaat naar verwachting midden juni live.

"We bedienen inmiddels een groot aantal internationale klanten vanuit Amsterdam en MCM is een mooie toevoeging aan ons portfolio. De ambities van MCM zijn enorm en we zijn trots om hier met het Amsterdamse team invulling aan te geven" Dirk van den Bosch, Managing Director van DigitasLBi Amsterdam.

Omni-channel shopping experience

MCM is in februari 2015 begonnen met de ontwikkeling van haar internationaal e-commerce platform. De site voor Azie en Amerika is inmiddels opgeleverd. De Europese site waar DigitasLBi verantwoordelijk voor is, is onderdeel van de omni-channel shopping experience. Naast de ontwikkeling van de Europese roll-out heeft DigitasLBi ook een strategische roadmap voor de komende jaren uiteengezet.

Over MCM

Het Zuid-Koreaanse bedrijf MCM, Modern Creation Munich, ontwerpt en fabriceert exclusieve tassen en accessoires. Opgericht in 1976 in Muenchen; de thuishaven van de internationale jet-set van de jaren zeventig. Met flagship boutiques in o.a. Beijng, Muenchen, Londen, New York en Shanghai zijn de "luxury leather goods" van MCM wereldwijd in trek en worden sterren als Dita von Teese, Ivanka Trump en Heidi Klum regelmatig met de kenmerkende tassen van MCM gespot.